آرشیو سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۷
ورزشی
۹

سلطانی فر: ورزش ایران تهدید سیاسی شده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: به اذعان مدیران IOC ورزش ایران رشد چشمگیری داشته است. اگر چه تهدیدات سیاسی هم داشته است.

چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح دیروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون ها و اعضای مجمع در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. مسعود سلطانی فر در این مجمع گفت: به اذعان مدیران IOC ورزش ایران رشد چشمگیری داشته است. اگر چه تهدیدات سیاسی هم داشته است. ناعادلانه ترین تحریم های 41 سال گذشته به کشور وارد شده است، هیچ گاه تا این حد تحت تحریم سیاسی و اقتصادی نبودیم. فشارهای سیاسی در آینده گسترش هم خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه عرصه ورزش هم متاثر از این فشارها خواهد بود، ادامه داد: یک جنگ واقعی میان ما و جبهه آمریکا وجود دارد. این کشور از ضربه زدن به ایران با استفاده از تمام ابرازها پرهیز نمی کند. آنها این عرصه را تنگ می کنند تا مردم خسته شوند اما ملت ایران پاسخ همه این فشارها را در مراسم تشییع شهید سلیمانی داد.

وزیر ورزش همچنین گفت: در هر صورت شرایط خیلی ویژه است، از هر حیث تحت فشاریم و منابع به سختی تامین می شود، اعتبارات هم حالت انقباظی پیدا کرده است، در این شرایط ما مدیران باید با درک مسایل خود را با وضعیت کشور و حوزه مالی مطابقت دهیم.