آرشیو سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۷
ورزشی
۹

مسئولان ورزش هرگونه توافق در لوزان سوئیس را رد کردند

رئیس کمیته ملی المپیک می گوید با رئیس کمیته بین المللی المپیک هیچ توافقی در مورد رقابت ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است.

سید رضا صالحی امیری در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک درواکنش به انتشار اخباری مبنی بر توافق مسئولان ورزش ایران با مقامات کمیته بین المللی المپیک در مورد تقابل ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم کودکش اسرائیل اظهار داشت: ما در لوزان هیچ گونه مکاتبه، توافق نامه و قراردادی را امضا نکردیم. صرفا یک دور گفت وگوهای دیپلماتیک بین ما و باخ بود. ما در چهارچوب منشور عمل می کنیم و تا الان به عنوان عضور رسمی کمیته بین المللی به منشور پایبند هستیم و در چارچوب آن عمل می کنیم اما هیچ توافق و تعهدی یا قراردادی در این سفر امضا نشد.

این صحبت های صالحی امیری در شرایطی مطرح شد که روز شنبه کیهان در گزارشی خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان ورزش درباره صحبت های باخ مبنی بر توافق با ایران شده بود.

وی درباره اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز عنوان داشت: اساسنامه کمیته ملی المپیک دارای نواقص بود و در دو سال گذشته آنها را بررسی کردیم و نهایتا اساسنامه جدیدی را نوشتیم که در نهایت توسط دولت و شورای نگهبان ارجاع داده شد. از نظر نهادهای بین المللی این اساسنامه قانونی است. ما سه مشکل اساسی داشتیم اول اینکه پست دبیرکل و خزانه دار مکمل پست رئیس باشند. نکته دوم شفاف سازی در اساسنامه بود و نکته سوم اینکه در تعداد و انتخاب اعضا و شیوه اداره جلسات بازنگری کردیم و این الان منطبق با اساسنامه کمیته های بین المللی دنیا است.