آرشیو سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۷
اخبار کشور
۹

ایران جزو معدود کشورهای تولیدکننده داروی هپاتیت C است

شیراز- خبرنگار کیهان: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: ایران جزو معدود کشورهای جهان است که توانسته داروی هپاتیت C را با قیمت ارزان تولید کند این دارو در درمان کاملا موثر است و با مشابه خارجی آن تفاوتی ندارد.

 محمدمهدی گویا، در حاشیه افتتاح مرکز درمان هپاتیت در جهرم اظهار داشت: در سه سال گذشته تولید داروی هپاتیت C در ایران آغاز شد.

وی اظهار کرد: هپاتیت C بیشتر در افراد پرخطر مانند معتادان تزریقی، افرادی که مدت ها در زندان بوده یا روابط ناصحیح جنسی داشته اند، وجود دارد.

به گفته وی انجام خدمات پزشکی و دندان پزشکی در مکان های نامطمئن و آلوده، استفاده از وسایل مشترک در آرایشگاه ها، زالو درمانی، حجامت، روابط جنسی نامشروع و... از موارد انتقال هپاتیت B است.

 گویا، پیشگیری و مراقبت را مهم ترین عامل در حذف بیماری  هپاتیت B دانست و گفت: هپاتیت B مانند هپاتیت C درمان قطعی ندارد، اما می توان با خوردن دارو  این بیماری را کنترل کرد.

وی تاکید کرد: اهداف ما برای حذف این بیماری مهلک تنها بیماری یابی و تشخیص نیست، بلکه انجام مکرر آزمایشات و درمان کامل افرادی است که به این بیماری مبتلا شده اند.