آرشیو سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۷
حوادث
۱۰

سیل زدگان به آب آشامیدنی سالم و پتو نیاز دارند

سیل زدگان سیستان و بلوچستان همچنان با کمبودها و مشکلات متعددی از جمله تامین آب شرب سالم، غذا، پتو و لوازم زندگی مواجه هستند و راه ارتباطی برخی روستاها همچنان قطع است.

نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت که از هفته گذشته برای بررسی مشکلات سیل زدگان به این استان رفته، به ایرنا گفت: مشکلات مردم سیل زده بسیار زیاد است، حدود 200 هزار نفر و بیش از 900 روستا تحت تاثیر سیل هستند و راه ارتباطی حدود 30 روستا قطع است.

سعید لک ادامه داد: یکی از مشکلات مردم این استان، دسترسی پایین به آب شرب سالم است. طبق آمارها حدود 23 درصد مردم مناطقی که اکنون درگیر سیل هستند به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند. نیروهای امدادگر با همکاری وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها تلاش زیادی دارند که آب بطری شده در اختیار سیل زدگان قرار دهند و ماموران بهداشتی نیز بر افزایش کلرزنی آب نظارت دارند اما به طور کلی تامین آب آشامیدنی سالم در زمان عادی نیز برای بسیاری از مردم این منطقه مشکل است.

لک افزود: مردم سیل زده نگران و از نبود آب شرب سالم و کافی گله مند هستند و امکان استحمام ندارند.

بسیاری از بیمارانی که از قبل دچار بیماری های زمینه ای هستند درخواست دارند که برای درمانشان به آنها کمک شود. اقلام بهداشتی مثل شیرخشک نیز از جمله نیازهای مردم سیل زده است.

وی اظهارداشت: استان سیستان و بلوچستان شب های بسیار سردی دارد، بسیاری از مردمی که خانه های خود را در سیل از دست داده اند در فضای باز می خوابند، بسیاری از آنان لباس، پتو و امکانات زندگی خود را از دست داده اند و نیازمند پتو و لوازم گرمایشی هستند.