آرشیو سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۷
حوادث
۱۰

معاون شهرسازی شهرداری خبر داد: ایجاد آرامستان جدید در پایتخت تا پایان سال 1400

معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به شناسایی مکان هایی در شمال، شرق و غرب تهران برای ایجاد آرامستان جدید پایتخت، اظهار داشت: ایجاد آرامستان جدید در پایتخت تا پایان سال 1400 به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش شهرنوشت، عبدالرضا گلپایگانی در مورد مکان یابی آرامستان جدید در تهران گفت: مکان یابی گورستان جدید برای تهران در دستورکار کارشناسان معاونت شهرسازی و سازمان بهشت زهرا (س) قرار دارد.

گلپایگانی با بیان اینکه در راستای ایجاد گورستان جدید تهران مشاوران طرح ساختار حریم و حوزه آرامستان برای جانمایی مکان جدید فعال هستند؛ افزود: کارشناسان پس از بررسی های متعدد به پیشنهاداتی رسیدند که قرار شد مطالعات را در قالب گزارشی به شهردار تهران ارائه دهیم تا پس از بررسی نهایی، این پیشنهادات برای تصمیم گیری به شورای شهر تهران ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه پس از تایید شهردار، مکان های جدید آرامستان تهران به شورای شهر معرفی می شود، گفت: تئوری کلی ما این است که گورستان اگر در یک نقطه متمرکز نباشد بهتر است چرا که زیارت اهل قبور امر ناپسندی نیست که از شهر دور کنیم به همین دلیل در شمال، شرق و غرب تهران مکان هایی را که امکان ایجاد آرامستان جدید دارند شناسایی شدند.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این مکان ها در حریم تهران است، ادامه داد: در شناسایی مکان های جدید مجموعه ای از عوامل همچون ویژگی های زیست محیطی، ترافیکی و... لحاظ شده است و براساس آن نقاطی را پیشنهاد دادند.

گلپایگانی تاکید کرد: شناسایی و ایجاد آرامستان جدید در پایتخت تا پایان سال 1400 به سرانجام خواهد رسید.