آرشیو سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۷
حوادث
۱۰

اخبار کوتاه اجتماعی

کمبود دارویی نسبت به پارسال به یک سوم رسیده است

فارس- وزیر بهداشت گفت: طبق بررسی های انجام شده، امروز کمبودهای دارویی کشور نسبت به روز مشابه در سال گذشته به یک سوم رسیده است که این افتخار بزرگی است.

دستیابی ایران به فناوری تولید «آب شیرین کن ترکیبی هیبریدی خورشیدی»

تسنیم- یک شرکت دانش بنیان در کشورمان توانست به دانش تولید سیستم های آب شیرین کن خورشیدی نسل جدید دست پیدا کند. نمک زدایی یا شیرین سازی آب فرآیندی است که مواد معدنی از آب شور جدا می شود و حاصل آن، آب شیرینی می شود که می تواند برای مصارف آب شرب انسان، آبیاری مزارع و باغات کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

جزئیات مقررات بخشش اضافه خدمت سربازان حین خدمت

پایگاه خبری پلیس- رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، بخشش اضافه خدمت غیبت سربازی، تنها شامل مشمولانی می شود که به خدمت سربازی اعزام شوند.

ایران منسوجات نانو به اروپا صادر می کند

تسنیم- یک شرکت دانش بنیان فعال در عرصه تولید محصولات نانو توانسته است منسوجات نانو را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به کشورهایی چون ایتالیا، انگلستان، روسیه، اوکراین و ترکمنستان صادر کند.

برای تولید این منسوجات از نانوذرات نقره و اکسیدروی استفاده شده است که قابلیت آنتی باکتریال به محصولات می بخشد؛ از طرف دیگر این محصولات در برابر شست وشو ثبات دارند و رهایش نانوذرات از این منسوجات به ندرت اتفاق می افتد.

 ایران برای برگزاری رقابت های آسیایی امن است

خبرگزاری صداوسیما - فرمانده انتظامی تهران بزرگ: فضای کشور و پایتخت برای برگزاری مسابقات آسیایی امن است و جزو برترین ها در دنیا به لحاظ امنیت هستیم.

تهرانی ها در 9 ماه اول امسال تنها 25 روز هوای پاک تنفس کردند

ایسنا- کارشناس بهداشت هوای معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس گزارش سازمان کنترل کیفیت هوا و محیط زیست، امسال تا پایان آذرماه، در شهر تهران فقط 25 روز هوای پاک تنفس کردیم. 207 روز هوای قابل قبول، 63 روز ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز هوای ناسالم برای همه گروه ها؛ آماری است که بر اساس مستندات، این سازمان ارائه داده است.