آرشیو سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۲
زندگی: ایران
۱۶
در امتداد سیل

آستان قدسی ها در بلوچستان

منبع: جام جم دیلی

سیل که جاری شد در بلوچستان، دل برخی نهادها و هموطنان نوعدوست را هم با خودش برد به آن دیار دور و محروم تا با درد سیل زدگان همدرد شوند و واسطه ای برای امدادرسانی و کار خیر. یکی از این نهادها آستان قدس رضوی است که امکانات خود را برای کمک، بسیج و به منطقه ارسال کرد.

مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در همین زمینه از استقرار بیمارستان سیار رضوی و تیم خادمیاران سلامت آستان قدس رضوی در منطقه خبر داد و گفت: این تیم در تخصص های مختلف پزشکی همچون داخلی، اطفال، زنان، دنداپزشکی، توانبخشی و دندانپزشکی در منطقه مستقر هستند و خدمات رایگان پزشکی به همراه تحویل رایگان دارو را ارائه می دهند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی توزیع 12 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده را از دیگر اقدامات آستان قدس معرفی کرد و افزود: ده هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و 2000 بسته معیشتی در مناطق سیل زده هرمزگان در دست توزیع است که سبد غذایی مورد نیاز برای یک ماه خانوار را تامین می کند.

راه اندازی آشپزخانه با ظرفیت طبخ روزانه 15 هزار پرس غذای گرم، ویزیت رایگان بیماران، تهیه و توزیع ده هزار بسته غذایی و معیشتی، 12 هزار و 500 تخته پتو و 130 هزار بسته محصولات نان قدس رضوی بخشی از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در امدادرسانی به مناطق سیل زده بلوچستان است و هموطنان نوعدوستی که مایل هستند همراه با خادمان رضوی در امدادرسانی به مناطق سیل زده سهیم باشند، می توانند با شماره گیری کد دستوری *8# در این کار خیر مشارکت کنند.