آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۸
اقتصادی
۴

هشدار نسبت به مصرف بی رویه آب در تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به مصرف بی رویه در تهران هشدار داد.

سید حسن رضوی در گفت وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه از عمر طرح های بزرگ آب تهران 30 سال می گذرد و نوسازی این طرح ها 10 سال از برنامه عقب است، گفت: وقتی ما به منابع زیرزمینی متکی شده ایم و فرونشست های دشت ورامین، شهریار و تهران گواه این ادعاست پس باید چاره ای برای رشد جمعیت و پاسخگویی به این نیاز آبی تا پنج سال آینده اندیشید.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان و نمایندگان مجلس توجه ویژه ای به طرح های در دست اجرای تامین آب تهران از خود نشان ندهند، پنج سال دیگر با این رشد جمعیتی که در تهران به وجود خواهد آمد پاسخگوی نیاز تامین آبی نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با تایید این موضوع که تهران رتبه دوم از لحاظ سرانه آبی در کشور را به خود اختصاص می دهد تصریح کرد: به طور میانگین در کشور تامین سرانه آب به ازای هر نفر 1300 مترمکعب است که در تهران با توجه به تمرکز جمعیتی بالا، این عدد به 184 مترمکعب می رسد.

به گفته رضوی، با توجه به تراکم جمعیتی بالا، تهران بعد از استان سیستان و بلوچستان رتبه دوم از لحاظ سرانه آبی را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران پیشتر با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس گفته بود که نمایندگان مردم تهران چندان دغدغه ای برای تکمیل طرح های آبی تهران از خود نشان نمی دهند.

رضوی تاکید کرده بود که متاسفانه 30 سال است که از عمر مفید طرح بزرگ آبرسانی تهران می گذرد و متاسفانه اجرای به موقع و سریع این طرح ها در اولویت مسئولان و مجلسی ها نیست. طرح های بزرگ آب تهران مثل انتقال آب سد لار به نیروگاه کلان، تصفیه خانه ششم و انتقال آب از سد طالقان به تهران چندان در اولویت اتمام قرار ندارد.