آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۴۵۶۹
سیاست
۳

خبر

نامه سیدحسن خمینی به آیت الله العظمی سیستانی

یادگار امام با ارسال نامه ای برای آیت الله العظمی سیستانی سلامت ایشان را از خداوند خواست. به گزارش ایسنا در پی عمل جراحی موفقیت آمیز مرجع عالیقدر تقلید شیعه آیت الله العظمی سیستانی، یادگار امام ضمن ارسال نامه ای، سلامت ایشان را از خداوند خواست. متن نامه حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به شرح زیر است: خبر کسالت جنابعالی موجبات نگرانی همه علاقه مندان به مکتب اهل بیت (س) و دوستداران ثبات در منطقه ماتم زده مان را باعث شد و به همان اندازه صحت و عافیت حضرت عالی و موفقیت عمل جراحی دل های ایشان را مطمئن ساخت. خدای متعال وجود مبارک آن مرجع عظیم الشان را به سلامت داشته و از گزند حوادث مصون دارد و ملت های منطقه به خصوص مردم عراق را از نعمت وجودتان بیش از پیش برخوردار کند.

تصمیم گیری برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان

سخنگوی دولت گفت:«دیشب در دولت موضوع سیل سیستان و بلوچستان مورد بحث قرار گرفت و برای جبران خسارت تصمیم گیری شد.» به گزارش ایسنا، علی ربیعی در صفحه توییتر خود نوشت:«دیشب در دولت موضوع سیل سیستان و بلوچستان مورد بحث قرار گرفت و برای جبران خسارت تصمیم گیری شد. ابعاد همه آسیب ها شناسایی شدند. زیست بهتر حق بلوچ هاست. دولت با همه توان تلاش خواهد کرد. سیل در هر منطقه ای، زندگی را سخت و طاقت فرسا می کند. اما اکنون که سیل در بلوچستان با فقر گسترده موجود در هم آمیخته، عمق درد بیشتر و وضعیت اسفبارتر است. در این روزهای ناخوش احوالی دل ها با مساعدت و همیاری از طریق سازمان هلال احمر، حال بلوچستان و خودمان را بهتر کنیم. سازمان هلال احمر در کمک به سیل زگان، موثر از همه، حضوری بی ادعا دارد.»

دیپورت دانشجوی ایرانی از فرودگاه بوتسون متوقف شد

دو وکیل مهاجرت از دیپورت دانشجوی بازداشت شده ایرانی از فرودگاه بوستون امریکا جلوگیری کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، شهاب دهقانی، دانشجوی 24 ساله اقتصاد که برای ادامه تحصیل در دانشگاه نورث ایسترن روز یکشنبه 29 دی ماه وارد بوستون شده بود توسط پلیس امریکا بازداشت شد. سوزان چرچ، وکیل مهاجرت اعلام کرده پلیس مهاجرت قصد داشته شهاب دهقانی را که پس از ورود به فرودگاه بوستون بازداشت کرده بود، روز دوشنبه 30 دی با اولین پرواز به ایران بازگرداند که با حمایت سوزان چرچ و یک وکیل مهاجرت دیگر این اقدام متوقف شده است.