آرشیو چهار‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۶۲
حوادث
۱۲

3 پیکر ناشناس در سانحه هواپیمای اوکراین

گروه حوادث: مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از شناسایی نشدن 3 پیکر در سانحه هواپیمایی اوکراین خبر داد.

مهدی فروزش در این باره گفت: در مجموع 267 نمونه خون برای انجام آزمایش های مربوط به شناسایی هویت شهدا از سطح کشور جمع آوری شد. در کنار این اقدامات از کشورهای افغانستان، کانادا، سوئد و اوکراین نیز نمونه های پروفایل دی.ان.ای بازماندگان شهدا درخواست شد و 15 تیم به صورت شبانه روزی برای شناسایی هویت شهدای هواپیمای سقوط کرده فعالیت می کردند.

وی تاکید کرد: در این مدت یک هزار و 100 نمونه و قطعه بدن شهدای هواپیما شناسایی شد و در کنار هم قرار گرفت و در نهایت نخستین پیکر 5 روز بعد حادثه به خانواده آنان تحویل شد.

فروزش یادآورشد: شناسایی 3 پیکر باقی مانده به خاطر تاخیر در ارسال پروفایل دی.ان.ای از دیگر کشورهاست.

در همین رابطه منصور درجاتی - مدیرکل مدیریت بحران استان تهران- نیز به ایرنا گفت: از میان 176 جانباخته سانحه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین در جنوب تهران، تاکنون عملیات شناسایی هویت 169 نفر به اتمام رسیده اما پیکر 16 شهید ایرانی آن هنوز تحویل خانواده ها نشده است.

در مجموع 153 پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تحویل خانواده آنان شده است که از این تعداد، 131 پیکر مربوط به شهدای ایرانی و 22 پیکر متعلق به شهدا و جانباختگان خارجی این سانحه است.درجاتی، 3پیکری را که هنوز شناسایی نشده اند، متعلق به اتباع خارجی دانست و گفت که خانواده این افراد در خارج از ایران بسر می برند و ما منتظر همکاری آنان در زمینه تعیین هویت جانباختگان هستیم. درجاتی یادآور شد: تمامی عملیات شناسایی هویت این شهدا و جانباختگان در حضور کارشناسان بین المللی انجام شده است.

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 مسافر و خدمه پروازی که 147 نفر از آنان ایرانی بودند، صبح چهارشنبه 18 دی ، تهران را به مقصد کی یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود اما 5 دقیقه پس از پرواز حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.