آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۸
اخبار کشور
۹

وزیرنیرو: تامین منبع آب آشامیدنی همدان در دستور کار وزارت نیرو است

همدان- خبرنگار کیهان: وزیر نیرو از تامین انرژی و منبع آب آشامیدنی همدان خبر داد.

رضا اردکانیان در مراسم بهره برداری از 4هزار و 297 طرح شرکت های توزیع برق سراسر کشور به میزبانی همدان، اظهار داشت: در استان همدان با پلمب چاه های غیر مجاز تاکنون بیش از 4 میلیون متر مکعب منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی مجموع اعتبار طرح های افتتاحی در بخش برق و انرژی استان همدان را 160میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال 8 میلیون مترمکعب برای توسعه بخش صنعت در کشور از محل صرفه جویی ها درنظر گرفته شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان سال،227 طرح بزرگ با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان در کشور به بهره برداری می رسد خاطرنشان کرد؛ باید مردم به سمت الگوی صحیح مصرف در حرکت باشند زیرا چنین رویکردی جامعه را در مقابل فشارها تاب آور می کند.

وزیر نیرو از تغییر کولرهای آبی به گازی در مناطق گرمسیری خبرداد و یادآور شد: یک میلیون کولر گازی در مناطق گرمسیر کشور تهیه شده که با توزیع این کولرها می توان از هدر رفت بیش از 2 میلیون مترمکعب آب جلوگیری کرد و از طرفی با توجه به کم مصرف بودن انرژی این کولرها مصرف گاز در این مناطق کاهش می یابد.

در ادامه استاندار همدان گفت: رقم پیش بینی شده برای طرح انتقال آب به همدان، نمی تواند آب آشامیدنی را در کوتاه مدت به همدان برساند از این رو انتظار می رود علاوه بر تامین اعتبار مناسب،برنامه زمانبندی برای اجرای طرح پیش بینی شود.

سعید شاهرخی با بیان اینکه در ملایر یک هزار و 500 میلیارد تومان در بخش معدن سرمایه گذاری شده است عنوان کرد: انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح فامنین با اجرای لوله گذاری به طول 44 کیلومتر، موجب نجات دشت کبودارآهنگ شد.

وی ابراز داشت: در حوزه آب آشامیدنی، 100 درصد مردم از این نعمت بهره مند هستند و در حوزه فاضلاب، پوشش از 50 به 75درصد رسیده است.

گفتنی است در این سفر، 113 طرح عمرانی، صنعتی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.