آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۸
حوادث
۱۰

بر اساس تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و وزارت اقتصاد تمام املاک دولتی صاحب سند تک برگی می شوند

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور گفت: باید حدود یک میلیون سند مالکیت در دولت وجود داشته باشد اما فقط 250 هزار سند مالکیت در دست است.

به گزارش خبرنگار کیهان، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان ثبت و وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

براساس این  تفاهم نامه کلیه اسناد مالکیت دفترچه ای و تک برگی فاقد شماره دفتر الکترونیک موجود در مخازن وزارت امور اقتصادی و دارایی در سراسر کشور و اسناد در اختیار دستگاه های اجرایی بعد از حدنگاری، صاحب سند تک برگی خواهند شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم گفت: دیده شده که بعضی از دستگاه های اجرایی سال ها است در یک ساختمان مستقرند، اما سند مالکیت آن را ندارند و یا اگر سند مالکیتی دارند رسمی نیست و به صورت عادی است.

ذبیح اله خدائیان افزود: افراد سودجو از این راه نفوذ استفاده می کنند و اسناد عادی صوری تهیه کرده و یا طرح دعاوی می کنند، ممکن است که دستگاه دولتی نتواند خوب دفاع کند و حکم به نفع افراد سودجو صادر شود. همچنین در این مراسم، خزانه دار کل کشور اظهار داشت: با این تفاهم نامه قرار است همه اسناد مالکیت دولت تک برگی و به شکل واحد دولتی شود. سیدرحمت اله اکرمی با اشاره به مالکیت حدود یک میلیون سند توسط دولت گفت: علی رغم این حجم مالکیت، ولی بیشتر از 250 هزار سند مالکیت نداریم و این نشان می دهد که اختلاف  بین اسناد دولت و خزانه داری وجود دارد و دولت نمی تواند اسنادش را مدیریت کند.