آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۶۲
ایران زندگی
۵

شناسایی سه هزار ساختمان ناامن در تهران بعد از حادثه پلاسکو

شهردار تهران اعلام کرد: بعد از حادثه پلاسکو سه هزار ساختمان ناامن در تهران شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، پیروز حناچی در نشست صمیمانه با خانواده های شهدای آتش نشان و آسیب دیدگان حادثه پلاسکو گفت: سومین سالگرد حادثه پلاسکو را پشت سر می گذاریم و من اعتقاد دارم باوجود همه تلخی هایی که برای خانواده های عزیز پیش آمد اگر بدانید بعد از این حادثه و رشادتی که آنها به خرج دادند، سایر همکاران آتش نشان در ادامه ماموریت ها چه ایمنی را ایجاد کردند، شاید آرامش بیشتری پیدا کنید. تجهیزاتی که ما هم اکنون در سازمان آتش نشانی داریم با قبل از حادثه پلاسکو قابل قیاس نیست.

او گفت: یکی از نتایج این حادثه خرید تجهیزاتی با برد ارتفاع بالا بوده است. وی به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: مطمئنا هیچ کس نمی خواست حادثه پلاسکو اتفاق بیفتد؛ ولی می خواهم بگویم یک حادثه کوچک و یک بی احتیاطی حوادثی را پیش می آورد که قبل از آن قابل پیش بینی نبود. ما در صنعت ساختمان، کدهای ساختمانی داریم. تعداد زیادی آدم در حوادث کشته شده اند تا اینها تبدیل به درس و باید و نباید شده است.

حناچی گفت: تاثیر حضور فرزندان شما یکی از ابعادش اصلاح آیین نامه ها بود. سازمان آتش نشانی سه هزار ساختمان ناایمن را شناسایی کرد. آموزش های آتش نشانی در خصوص ساختمان های بلند بعد از حادثه پلاسکو تغییر کرد و این نتیجه تلاش های فرزندان شماست که یادشان را گرامی می داریم و از آن مهمتر اینکه توجه به امر آموزش بیشتر شد. اینکه ما اخیرا جلسه ای گذاشتیم و به تعدادی مدارس آموزش دادیم که در برابر شرایط بحرانی چه کنند، صدقه جاریه ای برای شهیدان شماست.

وی با بیان اینکه «این حادثه نشان داد که بی توجهی به کوچک ترین ظرایف چه عواقب دشواری خواهد داشت» گفت: سازمان آتش نشانی تاکنون 59 شهید را تقدیم جامعه کرده و 16 شهید مربوط به حادثه پلاسکو است. می دانم خانواده های شهدا خواسته های خاصی دارند از جمله اینکه عزیزانشان شهید محسوب شوند که در حال پیگیری هستیم هر چند این تصمیم با ما نیست. مسقف کردن قطعه 50 هم در دستور کار است. صدور کارت ایثار توسط شهرداری تهران و طراحی جایگاه شهدا در ساختمان پلاسکو هم در جریان است.