آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۸
صفحه آخر (جهان)
۱۲

به در خواست آمریکا عروسک ها به صف شدند؛ هندوراس، گواتمالا و کلمبیا، حزب الله را تروریستی خواندند

کشورهای کلمبیا، هندوراس و گواتمالا که در راستای منافع آمریکا، مثل عروسک های دست آموز عمل می کنند، جنبش مردمی و ضداسرائیلی حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی خواندند.

دیروز سه کشور کلمبیا، هندوراس و گوآتمالا ، که در منطقه آمریکای لاتین قرار دارند، جنبش حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی خواندند. پیش از این، کشور انگلیس نیز حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است.«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، در واکنش به اقدام سه کشور لاتینی، در توئیتر نوشت: از اینکه کلمبیا، هندوراس و گوآتمالا حزب الله لبنان را گروهی تروریستی اعلام کرده اند، تقدیر می کنیم. پمپئو برای اینکه حزب الله را برای منطقه آمریکای لاتین، یک خطر جا بزند، مدعی شد که حزب الله در ونزوئلا حضور دارد!

پمپئو مدعی شد: آمریکا به جلب حمایت جهانی برای مقابله با این تهدیدات ادامه خواهد داد. این در حالی است که به استثنای چند عروسک دست آموز و کشورهایی که از قبل حامی رژیم صهیونیستی بوده اند، هیچ کشوری حاضر نشد که حزب الله را گروه تروریستی بنامد.

آمریکا که بزرگ ترین حامی رژیم صهیونیستی در جهان است، پیش از این ، حزب الله لبنان را در لیست گروه های تروریستی خود قرار داده بود.