آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۸
صفحه آخر (جهان)
۱۲

معمای حمله بزرگ به مارب انصارالله: کار ما نبود!

سرویس خارجی: جنبش انصارالله با رد مسئولیت حمله بزرگ موشکی به مارب، اعلام کرده که «اگر ما آن را انجام می دادیم، یقینا آن را علنی اعلام می کردیم». همزمان رسانه ها این حمله پرتلفات به نیروهای منصور هادی را «تسویه حساب های درونی ائتلاف سعودی» دانستند.

شنبه شب پایگاه نظامی متعلق به شبه نظامیان طرفدار منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در شهر مارب هدف حمله موشکی و پهپادی قرار گرفت که بر اثر آن، 116 نظامی کشته و بیش از 130 تن زخمی شدند. به دلیل سابقه این گونه حملات، بسیاری تصور کردند، این عملیات بزرگ نیز کار انصارالله یمن است. اما این جنبش هیچ واکنشی درمورد آن از خود نشان نداد، تا اینکه دوشنبه شب، اعلام کرد این حمله کار این جنبش نبوده و همزمان رسانه های منطقه ای آن را به اختلافات درونی ائتلاف سعودی مرتبط دانستند.«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن دوشنبه شب اعلام کرد، حمله موشکی به مواضع شبه نظامیان «عبدربه منصور هادی» در شمال استان مارب، کار ما نبود.

البخیتی که با شبکه خبری الجزیره گفت و گو می کرد گفت: «مسئولیت حمله به مارب بر عهده ما نیست و اگر این حمله از جانب ما صورت گرفته بود، یقینا آن را علنی اعلام می کردیم». روزنامه الاخبار لبنان هم درمورد این رویداد اعلام کرده، این حمله به تسویه حساب های داخلی ائتلاف سعودی بر می گرد: «به عقیده صنعا این عملیات نوعی تسویه حساب بین نیروهای طرفدار امارات و حزب اصلاح نزدیک به عربستان بوده است.»