آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۶۳
ایران زندگی
۱۱
شهر

در محله های ما چه می گذرد؟

بچه محل

لیدا ایاز

شناسایی کردن افرادی که این روزها در تنگنای اقتصادی قرار دارند کار چندان سختی نیست. در محله، کوچه و خیابان و حتی در واحد بغلی در آپارتمان محل زندگی ما ممکن است افرادی باشند که به اشکال مختلف بیشتر از دیگران در فشار اقتصادی قرار دارند. همیشه کسی در محله هست که بیشتر از بقیه از این دست موضوعات با خبر است سعی کنید با ارتباط گرفتن از این فرد یا افراد با کمک همسایگان داوطلب به صورت هفتگی مواد غذایی یا حتی پوشاک مورد نیاز کودکان این دست از خانواده ها را تهیه کنید و به دست آنها برسانید.

محله شما می تواند به صورت مستقل در جشن ها و اعیاد رسمی و غیر رسمی رنگ و بوی شادی به خود بگیرد. خیلی عجیب نیست که برخی از خانواده ها سعی می کنند در اعیاد مذهبی به چراغانی محله شان اقدام کنند. سعی کنید با هماهنگی همسایگان برخی از مناسبت ها را هم به یکدیگر یادآوری کنید. روز دوست، روز کودک، روز دانش آموز، روز مهندس، روز مهرورزی و بسیاری از مناسبت ها که در تقویم جهانی گنجانده شده تا افراد را از لحاظ احساسی به یکدیگر نزدیک کند. سعی کنید در این مناسبت ها از خلاقیت خودتان و از مشورت بزرگان محله استفاده کنید و جشنواره های کوچک محلی برای خود و همسایه ها ترتیب بدهید.

 برای مناسبت های بزرگ و چشم گیر هم برنامه خاص داشته باشید مثلا بزودی به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم روز چهارشنبه سوری، روز درختکاری یا روز طبیعت نزدیک است. در یک شبکه اجتماعی محبوب مثل تلگرام یا واتس اپ با همسایگان خود در ارتباط باشید و با آنها برای برنامه ریزی دقیق و سنجیده درباره این جشن ها صحبت کنید. از ایده های جدید حمایت کنید و از جوان ترها بخواهید کارهای اجرایی را انجام دهند. این روش به اتحاد و همدلی و تمرین کار گروهی بیشتر می انجامد و برای تقویت روحیه افراد بسیار مناسب و تاثیرگذار است و همچنین بعد از اجرای این مراسم ها خواهید دید چه انرژی مثبتی در شما ایجاد می شود و شما بیش از هر زمان دیگری به محله خود علاقه مند می شوید.