آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۹
اخبار کشور
۹

جان 57 خانوار سیل زده روستای «تومان احمد بشاگرد» در خطر است

اهالی روستای تومان احمد بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد هنوز پس از گذشت بیش از 12 روز از سیل ویرانگر همچنان با مشکلات ناشی از سیل رو به رو هستند و هیچ گونه امدادرسانی به اهالی این روستا نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بشاگرد، رئیس شورای اسلامی و دهیار روستای تومان احمد شهرستان بشاگرد از وضعیت نابسامان مردمان این روستا خبر دادند.

محمد طاهریان دهیار روستای تومان احمد، اظهار داشت: اهالی این روستا برای ورود به روستا باید از دو رودخانه بزرگ جگین و گابریک عبور کنند.

وی افزود: این روستا 57 خانوار با جمعیتی حدود 273 نفر دارد که حالا پس از گذشت 12 روز از سیل گسترده در منطقه با کمبود شدید آذوقه و مواد خوراکی مواجه هستند.

دهیار روستای تومان احمد گفت: بارها با فرماندار و بخشدار تماس گرفته ایم اما جواب تلفن ما را نداده اند و تنها با ارسال پیامکی مبنی بر اینکه تا فردا راه را بازگشایی و امدادرسانی می کنیم بسنده کرده اند.

وی ادامه داد: در روستای تومان احمد هیچ مغازه ای برای فروش اجناس مورد نیاز مردم وجود ندارد و عملا مردم این روستا در حال حاضر چیزی برای خوردن ندارند و اگر سریع تر از طریق بالگرد به مردم این روستا امدادرسانی نشود مردم از گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد.

 طاهریان گفت: در نزدیکی روستای ما 7 خانوار دیگر نیز زندگی می کنند که اوضاع آنها هم به شدت بحرانی و اسفناک است.

رئیس شورای اسلامی روستای تومان احمد، اظهار داشت: ما دورترین روستا از مرکز شهرستان هستیم همه چیز در این روستا خراب شده و حتی آردی وجود ندارد که بتوانیم نان خشک به زن و بچه خود بدهیم.

وی افزود: راه دسترسی روستا مسدود است و خودمان نمی توانیم از رودخانه ها عبور کرده و به روستاهای مجاوری که اقلام امدادی دریافت کرده اند برویم، اگر مسئولان هر چه سریع تر به دادمان نرسند مردم این روستا از گرسنگی می میرند.

موسی توسلی گفت: اهالی این روستا کپر نشین هستند، خانه ها خراب شده، لوله های آب روستا را سیل برده؛ به بخشدار و فرماندار هم زنگ میزنیم پاسخ نمی دهند. پس از گذشت 12 روز هنوز یک کیسه آرد به روستا نیامده است و مردم و زن و بچه ها با سختی زیادی مواجه هستند.