آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۶۳
اقتصادی
۹

توئیتر

 آلوده بودن شیر تولیدی همچنان در توئیتر به عنوان بحثی داغ پیش می رود. کاربری نوشت: به خاطر گزارش تلویزیون، صادرات لبنیات با چالش مواجه شده است. گزارش های زیادی درباره آلودگی شیر با عنوان ایران به ما سم می دهد در کشورهای همسایه دست به دست می شود.

 به نوشته کاربر دیگری «فقط دریک روز 3تا 5 هزارتن شیر به کارخانه ها برگشت خورده است. رقبای ایران با این فیلم بازار محصولات ایرانی در کشورهای همسایه رو می گیرند.» این در حالی است که کاربران دیگری،نوشته اند:«ما به شایعاتی که بارها درباره محصولات ایرانی منتشر شده اما در صحت و سقم آن تردید وجود دارد،توجه نمی کنیم.»

 پیش فروش خودرو و مشکلات مربوط به آن نیز همچنان مورد توجه کاربران توئیتر است. کاربری به نقل از یکی از رسانه ها نوشت: خودروسازان برای برخی ثبت نام کنندگان خودروهای پیش فروش دعوت نامه ارسال کرده و خواسته اند تکمیل وجه کنند، اما با وجود گذشت چند ماه از دریافت پول، یا خودرو را تحویل نمی دهند یا می گویند خودروی دیگری تحویل بگیرید. دنا و سمند پیش فروش کرده اند، می گویند پژوپارس تحویل بگیرید.

 مسمومیت با گاز منوکسید کربن نسبت به سال گذشته افزایش 12.4 درصدی داشته است.برخی کاربران با اشاره به گزارش پزشکی قانونی که اعلام کرده در 9 ماهه سال جاری 436 نفر در اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست داده اند، نوشتند: با توجه به در پیش بودن سرما در روزهای آینده باید هشدارهای لازم به مردم داده شود تا احتمالا شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از گازگرفتی نباشیم.