آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۴۸۱۱
بازار دیجیتال
۱۳

تراشه های جدید کوالکام برای محصولات نسل چهارم

منبع: مهر

 در شرایطی که بسیاری از شرکت های فناوری در تلاش برای تولید تراشه ها و سخت افزارهای مورد استفاده در تولیدات مخابراتی نسل پنجم هستند، کوالکام سه تراشه سازگار با محصولات نسل چهارم عرضه کرده است.

اگر چه استاندارد مخابراتی نسل پنجم در حال کاربردی شدن در جهان است، اما هنوز استاندارد مخابراتی G LTE4 به عنوان استاندارد غالب شناخته می شود. کوالکام نیز با اطلاع از این مساله سه تراشه مدرن نسل چهارم برای استفاده در گوشی های هوشمند تولید کرده است. رونمایی از تراشه های یادشده که اسنپ دراگون 720G، 662 و 460 نام دارند، امروز صبح در جریان برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو صورت گرفت. از جمله مهم ترین ویژگی های این تراشه ها می توان به سازگاری با استاندارد جدید وای فای 6 و سیستم موقعیت یابی ماهواره ای NavIC کشور هند اشاره کرد.

اسنپ دراگون 720G قدرتمندترین تراشه در این مجموعه است که به صورت هشت هسته ای طراحی شده و مناسب نصب روی گوشی های قدرتمندی مانند گلکسی اس 20سامسونگ است که در آینده نزدیک به بازار می آیند. پشتیبانی از فناوری بصری ده بیتی اچ دی آر به منظور افزایش وضوح و شفافیت تصاویر و قابلیت ضدفریب و هک مشابه با پردازنده اسنپ دراگون 855 از جمله امکانات این تراشه است. تراشه یادشده از فناوری هوش مصنوعی Hexagon 692 DSP، پشتیبانی از پخش تصاویر با کیفیت K4 و با دقت 2520 ×1080 پیکسل هم برخوردار است. مودم X15 LTE این تراشه بارگذاری داده با سرعت 800مگابیت در ثانیه را ممکن می کند. اسنپ دراگون 662 نیز هشت هسته ای است و حداکثر سرعت آن به 2 گیگاهرتز می رسد. حداکثر سرعت بارگذاری مودم X11 آن نیز 390 مگابیت در ثانیه است. این تراشه دارای تنظیماتی برای بهبود پیکربندی دوربین های سه گانه گوشی هاست. اسنپ دراگون 460 هم نیز از مشخصاتی تقریبا مشابه با اسنپ دراگون 662 برخوردار است و تنها تفاوت مهم آن استفاده از موتور هوش مصنوعی ضعیف تر است. البته سرعت پردازش این تراشه در مقایسه با تراشه ای همچون اسنپ دراگون 450تا 50 درصد بیشتر است.