آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۴
ورزش
۴

فیروز کریمی:سر خریدن اسب 300 میلیون سرم کلاه رفت!

استراماچونی فرار کرد

فیروز کریمی از آن چهره هایی است که وقتی حرف می زند، حرف های او شنیدنی است. مثلا وقتی از او می خواهند یک خاطره جالب تعریف کند، با خنده می گوید: «یکی از دوستان در شمال به ما گفت بهترین بیزینس اسب است. ما هرچه سرمایه داشتیم دادیم اسب کاسپین گرفتیم. اسب های اصیل ایرانی از زمان کوروش و داریوش! این اسب ها را خریدیم و یکی یکی خوردند و مردند، به شمال رفتیم تا کسی که این اسب ها را به ما انداخته بود پیدا کنیم دیدیم داخل جوی آب از این اسب ها پر است! سر این اسب خریدن 300 میلیون سرم کلاه رفتم در حالی که با آن پول می توانستم با امیر قلعه نویی شراکت ساخت و ساز کنم.»

سرمربی اسبق استقلال درباره فرهاد مجیدی و احتمال موفقیت او در این تیم هم توضیح می دهد: «فرهاد در عین این که جوان است، مربی باهوشی است که از همه پتانسیل ها به بهترین شکل استفاده می کند. کار سخت و مشکل است اما اگر همه فرهاد را حمایت کنند از پس این کار برمی آید. مجیدی با مربیان بزرگی هم کار کرده. در تیم های پرسپولیس و استقلال مهم این است که همه با هم یاری کنند و اگر اینگونه نباشد کار سخت می شود. به هر حال فرهاد هم بازیکن بزرگی بوده، در استقلال زحمت کشیده، ملی پوش بوده و اگر همه صادقانه او را حمایت کنند موفق می شود. مجیدی خیلی سرسخت و جان سخت است.»

او درباره ماجرای جدایی استراماچونی هم می گوید: «به نظر من او در آن مقطع تصور می کرد نمی تواند تیم را در آن سطح نگه دارد و فرار رو به جلو می کرد. او صد در صد نمی توانست نتیجه بگیرد. استراماچونی با علم به این که از خیلی از تیم ها یکی دو بازی جلوتر بود و صدرنشین شد شرایط را به شکلی دید که بهتر است در همین مقطع تیم را تحویل بدهد. صدرنشینی او کاذب بود. بعد هم که کار را ادامه دادند بد ادامه ندادند. استراماچونی تیم را با علم به این که تیم های دیگر بازی های عقب مانده دارند، با عنوان صدرنشین گذاشت و رفت.»