آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۹
صفحه آخر (جهان)
۱۲

رسوایی تازه برای آل سعود: بن سلمان اطلاعات رئیس آمازون را به سرقت می برد

ولیعهد سعودی که به عنوان قاتل جمال خاشقجی و عامل جنایت وحشیانه علیه مردم یمن شناخته می شود با رسوایی تازه، «هک تلفن همراه مالک شرکت تجارت الکترونیک آمازون در سال 2018» مواجه شده است.

بن سلمان هنوز از حاشیه های قتل وحشیانه جمال خاشقجی منتقد سعودی خارج نشده که یک رسوایی دیگر درمورد وی افشا شد. روزنامه انگلیسی گاردین سه شنبه به نقل از منابعی گزارش داده، تلفن همراه «جف بزوس»، میلیاردر و مالک شرکت آمازون، سال 2018 پس از دریافت پیامی در واتساپ از سوی شماره شخصی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، هک شده، اتفاقی که چند ماه پیش از قتل جمال خاشقجی صورت گرفته است! این پیام رمزگذاری شده از شماره مورد استفاده ولیعهد سعودی حاوی یک فایل بدافزار بوده که پس از وارد شدن به گوشی مورد استفاده «بزوس»، ظرف چند ساعت حجم انبوهی از اطلاعات آن را به سرقت برده است.شرکت آمازون هنوز واکنشی نداشته است. جف بزوس مالک روزنامه واشنگتن پست هم هست.

روابط مدیر اجرایی آمازون و دولت سعودی از اوایل سال گذشته پس از آنکه واشنگتن پست قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی و ستون نویس این روزنامه آمریکایی را پوشش کامل داد، تیره شد. مدیر امنیتی بزوس در آن زمان گفته بود، سعودی ها به تلفن او دسترسی یافته و اطلاعاتی خصوصی از پیام های او و یک مجری سابق تلویزیونی را به دست آورده اند. به گزارش روزنامه «نشنال اینکوایرر»، بزوس با این مجری در ارتباط بوده است. عربستان اما هرگونه ارتباط با این گزارش را تکذیب می کند.

دو مقام سازمان ملل متحد نیز به رویترز گفته اند شواهد کافی وجود دارد که نشان دهد عربستان تلفن جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون را هک کرده است و هم پادشاهی سعودی و هم آمریکا باید در این رابطه تحقیق کنند. با این حال سفارت عربستان در آمریکا این گزارش ها را «چرند و مضحک» خوانده است!