آرشیو دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۹۶۹۵
شهرستان ها
۵

مدیر مرکز نوآوری ماد اعلام کرد: دو مرکز شتاب دهنده فناوری با حضور معاون رئیس جمهور در البرز

کرج- خبرنگار رسالت: محمد گیلی گفت: دو مرکز شتاب دهنده فناوری در حوزه های مواد اولیه و محصول نهایی دارویی، آرایشی بهداشتی و تمرکز بر ظرفیت های نیروی انسانی و هدایت آن ها به سوی نوآوری های فناورانه با حضور معاون علم و فناوری رئیس جمهور در البرز افتتاح شد. وی افزود: گفت: در حال حاضر 10 استارتاپ در این مرکز فعالیت می کنند که از این استارتاپ ها 3 مورد موفق به تجاری سازی محصولاتشان شده اند. گیلی گفت: شتاب دهنده ماد در حوزه مواد اولیه و محصول نهایی دارو و آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد، این محصولات تا به حال در شرکت تولید نشده و واردات آن ارز بری بسیار داشتند که شامل مواد اولیه تولید دارو بیماری های قلبی عروقی، تنفسی و کلیوی است. در ادامه سفر معاونت علمی فناوری رئیس جمهور به استان البرز همچنین آزمایشگاه نو آوری باز مجموعه مپنا افتتاح شد، این مجموعه با همکاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهور و شرکت مپنا راه اندازی شده است. علی آبادی مدیر عامل شرکت مپنا گفت: این شرکت با سرمایه گذاری  مجموعه مپنا راه اندازی شده و قرار است در آینده خود شرکت مپنا مشتری این استارتاپ ها باشد. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در آیین افتتاح شتاب دهنده ماد گفت: همکاری لازم ازسوی این معاونت برای توسعه فضای کاری این شتاب دهنده صورت می گیرد. ستاری افزود: بستر ها برای جذب نیروی بیشتر در این زمینه فراهم شود. وی گفت: توسعه شتاب دهنده ها از اولویت های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است و خوشبختانه دید مناسبی هم نسبت به آن وجود دارد. 

وی در ادامه گفت: راه اندازی شرکت های شتاب دهنده و جذب گروه های استارت اپی اتفاق های خوبی را در حوزه تولید، نو آوری و اشتغالزایی رقم زده است.