آرشیو دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۹۲
حوادث
۱۰

اخبار کوتاه اجتماعی

بخشودگی جرایم در دستور کار پلیس نیست

فارس- رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه رانندگان از تاریخ صدور قبض یا ابلاغ جریمه 60 روز وقت دارند مبلغ جریمه را پرداخت کنند در غیر اینصورت دو برابر می شود، گفت: به هیچ وجه بخشودگی جرایم در دستور نیست؛ آن موردی که یکی دو بار در سال های گذشته اجرا شد، بر اساس مصوباتی بوده که به پلیس ابلاغ شده و بخشودگی اصل جریمه ها نبوده، بلکه شامل دیرکرد جرایم سال های گذشته بوده که حذف می شد.

مجازات نشر اکاذیب در فضای مجازی

فارس - احمد محمدی سهروردی عضو هیئت مدیره انجمن آئین دادرسی مدنی ایران، در مورد مجازات شایعه پراکنان و دروغ پردازان در فضای مجازی گفت: دروغگویی و دروغ پردازی از نظر قانون جرم نیست اما نشر اکاذیب جرم است. مجازاتی که درباره نشر اکاذیب در قانون مجازات اسلامی آمده این گونه است که از دو ماه تا دو سال حبس و یا جزای نقدی تعیین شده است اما در قانون جرایم رایانه ای حبس از 91 روز تا دو سال و جزای نقدی از 500 هزار تا چهار میلیون تومان و در برخی موارد مشدد، هر دو مجازات با هم تعیین و حداکثر آن در نظر گرفته شده است.

مرزهای ایران و عراق جزو امن ترین مرزهاست

پایگاه خبر پلیس- فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه مرزهای ایران و عراق جزو امن ترین مرزهاست، گفت: هیچ گونه تحریم اقتصادی و تجاری در مرزهای دو کشور وجود ندارد و تجار و مسافران با سهولت در حال تجارت و تردد از مرزها هستند.

راه شناسایی کلاهبرداری تلفنی و پیامکی

پلیس فتا- رئیس پلیس فتا تهران بزرگ هشدار داد: هرگونه تماس یا پیامک تلفنی که شما را به سوی دستگاه عابر بانک و سپس اجرای تراکنش های مالی دعوت کند، قطعا کلاهبرداری است.

تکذیب خبر «پلمب منزل مسکونی مداح معروف»

فارس- شایعه ای که اخیرا بدون منبع موثق در فضای مجازی مبنی بر پلمب منزل مسکونی یکی از مداحان معروف (م - ک) در رابطه با پرونده حسن میرکاظمی منتشر شده بود، کذب و دروغ پردازی ناشیانه در آستانه ایام فاطمیه (س) است. موضوع منزل مسکونی نامبرده مربوط به یک روال معمول بانکی بوده است و نه تنها ربطی به پرونده اتهامات حسن میرکاظمی و دیگر شایعات فضای مجازی ندارد، بلکه طرف حساب بانک نیز فرد دیگری است نه مداح معروف.