آرشیو دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۴۵۷۳
اقتصاد
۱۱
ویژه

تولید ریل در ذوب آهن اصفهان باور به توان داخلی را تقویت کرد

مهندس منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان جمعه 4 بهمن ماه در برنامه زنده رود شبکه اصفهان، آخرین دستاوردهای این شرکت را تشریح کرد.

او با اشاره به اهمیت روز 23 دی ماه در صنعت فولاد کشور گفت: قرارداد تاسیس ذوب آهن اصفهان در سال 1344، تولید فولاد در کشور برای اولین بار در سال 1351 و همچنین بهره برداری از فولاد مبارکه در سال 1371 در این روز اتفاق افتاده، ضمن اینکه امسال در روز 23 دی ماه رکورد تولید روزانه جدیدی در بخش کوره بلند ذوب آهن ثبت شد. او افزود: صنعت فولاد از 600 هزار تن تولید قبل از انقلاب به 26 میلیون تن رسیده که نشان دهنده موفقیت این صنعت است و این در حالی است که نیمی از تولیدات فولادی کشور صادر می شود که در شرایط تحریم کار بزرگی است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به نقش این شرکت در شکل گیری سایر صنایع فولادی اشاره کرد و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی، فرهنگ صنعتی را در کشور ایجاد کرد و متخصصان آن در ساخت سایر صنایع فولادی از جمله فولاد مبارکه نقش داشتند و صنعت کشور مرهون ذوب آهن است.مهندس یزدی زاده، تولید انواع مختلف ریل برای خطوط بین شهری و مترو در ذوب آهن را یک افتخار بزرگ برای صنعت کشور و باعث افزایش باور به توان داخلی دانست و گفت: تولید ریل بدون مشکل در این شرکت انجام می شود و این باور در وزارت راه و راه آهن جمهوری اسلامی ایجاد شده که نیازی به واردات این محصول نداریم. در حال حاضر هم فولاد ریل و هم نورد آن با توان داخلی انجام می شود و مطابق با استاندارد جهانی است که بسیار سختگیرانه است.

مدیرعامل ذوب آهن اظهار داشت: این شرکت یک خانواده بزرگ است و مسوولیت اجتماعی خود را برای توسعه شهرستان، استان و کشور در ابعاد زیرساختی انجام داده لذا می توان گفت ریشه دارترین صنعت کشور در جامعه است.