آرشیو دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۷
صفحه اول
۱

پایان مناقشه یارانه بنزینی با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس

بازگشت یارانه بگیران

گروه اقتصاد: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، همه افرادی که هم اینک یارانه نقدی 45000 تومانی دریافت می کنند، در سال آینده یارانه معیشتی هم دریافت خواهند کرد البته رقم آن نسبت به 50 هزار تومان فعلی، کمتر و احتمالا نفری 30 هزار تومان خواهد بود؛ بنابراین یارانه مجموع هر نفر به حدود 75000 تومان خواهد رسید. این در حالی است که هم اکنون دولت فقط به 60 میلیون نفر یارانه معیشتی (جبران گرانی بنزین) پرداخت می کند که موجب اعتراض های گسترده مردمی شده است.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس در این باره گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، درآمدهای مربوط به یارانه معیشتی و همچنین یارانه نقدی با هم ادغام و در نتیجه 78 میلیون ایرانی از دریافت یارانه معیشتی و نقدی برخوردار می شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به نشست عصر یکشنبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه تصویب کردند که 42 هزار میلیارد تومان درآمد مربوط به یارانه نقدی و 31 هزار میلیارد تومان درآمد مربوط به گرانی بنزین در سال 99 با هم ادغام شود. بر این اساس با ادغام این درآمدها 78 میلیون ایرانی از یارانه نقدی و معیشتی به صورت توامان بهره مند خواهند شد.

عضو کمیسیون تلفیق سال 99 اظهار کرد: همچنین بر اساس این مصوبه یارانه مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی 20 درصد بیشتر از سایرین خواهد بود.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کردند تا با بهره گیری از اطلاعات در اختیار نسبت به شناسایی سه دهک پردرآمد جامعه و حذف آنها از فهرست یارانه بگیران اقدام و دلایل و مدارک لازم را برای حذف این افراد ارائه کند.

وی افزود: علاوه بر این بر اساس مصوبه کمیسیون سازمان هدفمندی یارانه ها مکلف شد تا زمینه را برای ثبت نام افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نشده اند فراهم آورد.