آرشیو دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۷
رسانه
۵
صندلی داغ

تشریح برنامه ایام فاطمیه و دهه فجر در رادیومعارف

دکتر مسعود کاویانی نژاد

رادیو معارف همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت جانسوز حضرت صدیقه کبری (س) با دو ویژه برنامه «فاطمیه» و «غربت کوثر» سوگوار آن بانوی نمونه اسلام خواهد شد.

این دو برنامه که هشتم ونهم بهمن 98 روی آنتن می رود با توجه به خطبه فدکیه به تبیین رفتار شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخته و سیره فردی، اجتماعی و عبادی آن بانوی شهیده را به سمع مخاطبان رادیو معارف می رساند. همچنین ضرورت آشنایی مخاطبان با سیره حضرت زهرا (س) عوامل برنامه ساز رادیو معارف را بر آن داشت که اقدام به ساخت برنامه مهتاب بی نشان کنند.

 برنامه «مهتاب بی نشان» در صدد است کتابهایی را که در ارتباط با سیره و شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) به چاپ رسیده است معرفی کند تا مخاطبان ضمن مطالعه این آثار با سیره حضرت صدیقه کبری(س) آشنا شوند.

من «فاطمه هستم» نیز از جمله برنامه هایی است که با هدف بررسی شخصیت و فضایل حضرت زهرا (س) از منظر آیات و روایات طراحی و تولید شده است و از 30 آذر ماه 98 هر روز تقدیم مخاطبان رادیو معارف می شود.

همان طور که ذکر شد این شبکه تدارک گسترده ای را برای ایام الله دهه فجر دیده است. در برنامه زنده «عطر بهاران» که از 12 بهمن 98 روی آنتن می رود به مدت ده روز به تبیین نقش دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط جوانان و و بازخوانی نقش جوانان بر اساس فرمایشات رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی می پردازد و ضمن پوشش حضور همگانی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به تبیین اهمیت حضور مردم در این راهپیمایی خواهد پرداخت.

همچنین ویژه برنامه زنده «شکرانه» که در شب 22 بهمن پخش می شود به استقبال روز شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی می رود و در آن به آمادگی مردم و نهادها برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم یوم الله 22 بهمن پرداخته می شود.

مستند «دلیل آفتاب» از دیگر برنامه های رادیو معارف است که کارآمدی حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه را به صورت مستند بازگو می کند و درا دامه مباحث سال قبل به بررسی نقش امام خمینی(ره) در حل بحران های سال های دفاع مقدس می پردازد.

در دهه فجر برنامه «امتداد» به بررسی نقش و تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان خوهد پرداخت و نقش آن را در ظهور جنبش های آزادی بخش بیان می کند.