آرشیو دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۷
رسانه: شبکه
۷
خبر

امیدآفرینی با برنامه «میدون»

مینا مهرنوش، داور مسابقه «میدون» درباره بازخوردهای این مسابقه معتقد است که این برنامه امید را در بسیاری زنده کرده است.

مینا مهرنوش، داور مسابقه «میدون» در گفت وگو با مهر، به ارائه جزییاتی درباره تولید یک برنامه با محوریت کسب و کار پرداخت و گفت: در چنین برنامه هایی باید بیشتر به بازار کسب و کار توجه داشت زیرا مردم و حتی شرکت کنندگانی که به مسابقه میدون می آیند بیشتر به تولید توجه دارند. خود ما هم در میدون سعی می کنیم بیشتر این بازار و نحوه فروش و تبلیغات را برای شرکت کنندگان توضیح دهیم.

وی درباره تاثیر برنامه های اقتصادی در تلویزیون برای رشد و پیشرفت مردم در حوزه کسب و کار عنوان کرد: از آنجا که نگاه افراد به حوزه بازار در کسب و کار چندان حرفه ای نیست طرح این نکات در برنامه های تخصصی می تواند بسیار مفید واقع شود و مخاطبی که به صورت تجربی و عملی چندان وارد بازار کار نشده است می تواند از این آموزش های تخصصی و تجربه های حرفه ای بهره بگیرد.

وی با اشاره به ورود خود به دنیای حرفه ای تجارت و کسب و کار عنوان کرد: من بلافاصله که درسم تمام شد شرکتی در حوزه سنگ های تزیینی راه اندازی کردم و دوباره همزمان به صورت عملی شروع به یادگیری کردم.

این کارآفرین در واکنش به داوری های سخت گیرانه خود نسبت به شرکت کنندگان اظهار کرد: بسیاری نسبت به نکاتی که در داوری ها مطرح می شود بازخوردهای خوبی می دهند و می گویند توانسته اند نکات لازم و تخصصی را دریافت کنند. فرآیند ما در داوری طرح ها و پلن های شرکت کنندگان به این ترتیب است که بیزینس پلن آنها را بررسی کرده و درباره آن بحث می کنیم و سپس در برنامه و طی فرآیند حضور شرکت کنندگان نکات مورد نظر را به آنها بیان می کنیم.

وی با اشاره به مقایسه ای میان تولیدکنندگان ایرانی و خارجی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته خارجی بیشتر روی بازاریابی و فروش سرمایه گذاری می شود در حالی که در ایران این گونه نیست و افراد ذهنیت درستی نسبت به فروش محصول خود ندارند.