آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۷۷
فرهنگی
۱۹

تلگراف خبر

بابک ندرخانی، مسئول ناشران الکترونیک (دیجیتال) سی وسومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران از ثبت‎نام ناشران الکترونیک برای حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد، این ثبت نام که از دوشنبه آغاز شده تنها تا امروز(چهارشنبه) از طریق سایت www.tibf.ir امکان پذیر خواهد بود.

مراسم پایانی جشنواره «یک داستان یک نمایشنامه» شامگاه  دوشنبه با معرفی نفرات اول تا پنجم برگزار شد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه 29 بهمن ساعت 16:30 به نقد و بررسی کتاب «بنیاد حق طبیعی» اختصاص دارد که با حضور آرش اباذری، شروین مقیمی و سیدمسعود حسینی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

13 اثر برای حضور در بخش مسابقه دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش پذیرفته شدند.

 جایزه بین المللی برای داستان عربی 2020 با انتشار فهرست فینالیست های این دوره، اسامی 6 نامزد راه یافته به بخش نهایی این دوره خود را اعلام کرد.

کتاب «دانته آلیگیری» نوشته مارک موسا با ترجمه مهدی سحابی توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شد.

صبح امروز چهارصدونهمین نمایشگاه کتاب استانی و دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد در محل دائمی نمایشگاه های این شهر افتتاح می شود.

نمایش «جان گابریل بورکمن» نوشته «هنریک ایبسن» با ترجمه ای از ناصر ایرانی و کارگردانی سیدرحیم موسوی در تئاتر شهر سمنان به روی صحنه رفت.

بازنمایش آثار هفتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران از 26 بهمن در موزه هنرهای صنعتی کرمان برگزار می شود.

در ادامه سلسله نشست های نقد و بررسی موسیقی فیلم در فرهنگسرای نیاوران، نصرالله داوودی منتقد موسیقی در 24 بهمن ماه به بررسی آثار موسیقی فیلم تام نیومن می پردازد.

فیلم سینمایی «نرگس مست» فیلمی درباره بزرگان موسیقی و هنر به نویسندگی و کارگردانی «جلال الدین دری» از امروز (23 بهمن)، در سرگروه فرهنگ روی پرده می رود.

متن کامل شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی با ترجمه پییر لوکوک استاد ایران شناس بلژیکی و استاد دانشگاه سوربن از سوی انتشارات بل لتر در فرانسه منتشر شد.

محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش ریالی و عددی بن کارت های خرید کتاب در سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد. البته رقم دقیق این بن کارت ها هنوز مشخص نیست و قرار است هفته آینده اعلام شود.

در آستانه برگزاری یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، رادیو انتخابات راه اندازی می شود.