آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۳
اقتصادی
۴

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی: کمبودی در تامین مرغ شب عید وجود ندارد

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی تاکید کرد: با توجه به میزان مناسب جوجه ریزی، کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم.

حبیب اسداله نژاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری هشت هزار و 800 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی 12 هزار و 500 تا 13 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در جوجه ریزی شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به جوجه ریزی 135 تا 140 میلیون قطعه جوجه برای ایام پایانی سال تولید به حدی است که نیاز بازار به طور کامل مرتفع می شود.

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه روند نزولی به خود گرفته است، ادامه داد: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه سه هزار و 200 تومان است و پیش بینی می شود که هفته آینده با کاهش مجدد قیمت به نرخ مصوب برسیم.

اسداله نژاد طبق روال همه ساله، ازدیاد تقاضا برای خرید جوجه یک روزه را عامل اصلی نوسان قیمت در بازار اعلام کرد. وی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی هم بیان کرد: در حال حاضر قیمت ذرت به سبب کمبود عرضه با نوساناتی روبروست که به همین خاطر از مسئولان ذی ربط انتظار داریم که مشکل کمبود ذرت در بازار را مرتفع کنند تا با افزایش حجم مصرف دچار بحران نشویم.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو ذرت را یک هزار و 650 تومان و کنجاله سویا را دو هزار و 450 تومان اعلام کرد.

اسداله نژاد نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 9 هزار و 700 تا 10 هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها را 14 هزار تا 14 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: فروش با نرخ های فعلی بیانگر زیان چشمگیر مرغداران طی ماه های گذشته است و چنانچه به این نرخ نرسیم، تولیدکننده متحمل زیان می شود.