آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۳
شهرستان ها
۷

رئیس بنیاد مستضعفان: مشکل زمین های بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی رفع می شود

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: یکی از موانع موجود در خراسان جنوبی زمین های بنیاد مستضعفان است که در رژیم گذشته منتسب به خاندان علم بود و آن ها بسیاری از زمین ها را به نام خود ثبت کردند، به طور حتم این مشکل را رفع می کنیم.

سید پرویز فتاح، در جمع خبرنگاران در شهرستان درمیان افزود: بنا داریم از زمین های استان به نفع مردم استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: البته این موضوع نیاز به سازگار دارد زیرا بعضی از موارد حکم دادگاه داشته اما اگر از طریق هیئت رئیسه بنیاد و رهبر معظم انقلاب مجوز گرفته شود، مشکل حل خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه وقتی نفع مردم و توسعه استان باشد، رای مثبت خواهد بود گفت: مشکلات موجود در بحث اراضی کشاورزی، قنوات یا سایر زمین ها منعکس می شود و در اسرع وقت سعی می کنیم این مشکل را حل کنیم.

فتاح گفت: تلاش می کنیم که همه پروژه های نیمه تمام به پایان برسد.

فتاح تاکید کرد: اگر در خراسان جنوبی فروش اموال داشته باشیم نباید وجه آن از استان خارج شود بلکه منابع حاصل از آن دوباره برای زیرساخت ها هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: برای فروش املاک مزایده برگزار کردیم. رئیس بنیاد مستضعفان همچنین در خصوص وضعیت بناهای تاریخی در اختیار بنیاد مستضعفان گفت: اگر این املاک و اماکن تاریخی در اختیار سازمان میراث فرهنگی است و مایل هستند که تحویل بگیرند، مالکیت نمی دهیم ولی برای بازسازی بناهای ثبت ملی موظف هستیم حفظ کنیم و مشکلی وجود ندارد.

فتاح در پاسخ به سوالی که چرا مزایده های بنیاد مستضعفان باعث افزایش قیمت زمین می شود افزود: سعی می کنیم مزایده ها در جایی اتفاق بیفتد که منافع عام المنفعه باشد.