آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۹۸
رسانه
۵
گزارشک

انتخاب چهره مردمی با مشارکت ملی

 در جلسه شورای هماهنگی و سیاستگذاری چهره مردمی سال 98 ضمن لزوم ترویج ارزش های انسانی، اخلاقی و اسلامی سازمان های دولتی و دیگر نهادها برای مشارکت در معرفی چهره های مردمی اعلام آمادگی کردند. به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، در این جلسه بر تشکیل کارگروه رسانه ای به منظور آسیب شناسی و ارائه راهکار و همچنین تداوم شناساندن چهره های مردمی به جامعه تاکید شد.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از رسانه ملی برای اهتمام چنین طرحی گفت:   مشارکت 7 میلیونی نشان دهنده تاثیر گذاری فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.، تمامی دوستانی که در این نشست حضور داشتند تاکیدشان این نکته مهم بود که این سرمایه ارزشمندی را که به دست آمده باید در آینده نیز حفظ و استمرار بخشیم.

سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر هم گفت: نگاهمان برای اجرای این برنامه باید با هدف بهبود کار برای آینده باشد. او ادامه داد: به نظرم روش مناسب این است که این چهره ها از طرق مختلف به مردم معرفی شوند تا هموطنان ببینند نوعدوستی در جامعه جاری است.

سردار مومنی عنوان کرد: من پیشنهاد می کنم برنامه معرفی چهره مردمی سال فقط در شبکه یک نباشد، بلکه همه شبکه های سیما به این ظرفیت بپردازند.

 محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به تحریم های آمریکا که مردم ایران را هدف قرار داده است، گفت: آنها به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند عملیات نظامی انجام دهند پس شدیدترین تحریم های قرن را در تمامی حوزه ها اعمال کردند و به خیالشان مردم ایران را خواستند تحقیر کنند.

 وی در انتها با تاکید بر همیاری وزارت ارشاد با این برنامه افزود: وزارت ارشاد اسلامی قابلیت مشارکت در این برنامه را دارد و تمامی توانه رسانه ای این وزارتخانه را در اختیار این برنامه قرار می دهد.

اوحدی، دبیر شورای هماهنگی و سیاستگذاری انتخاب چهره مردمی سال 98 با اشاره به مشارکت هفت میلیون نفر گفت: چهره مردمی سال 98، از بین 1200 نفر انتخاب می شود.  پس از بررسی زندگینامه های این 1200 نفر، در مرحله نخست 40 چهره انتخاب شدند که با نظر کمیته داوری ده چهره از میان این گروه انتخاب خواهند شد و چهره مردمی سال تحویل معرفی می شود.