آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۹۸
فرهنگ: سینما و تئاتر
۱۰

سه گانه جام جم برای روز هشتم جشنواره

شاه توت طلایی

جایزه بهترین چهره روزهای نهم و دهم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه اهدا می شود به مجید مجیدی برای کارگردانی فیلم خورشید؛ فیلمی که ضمن اشاره به یکی از مهم ترین معضلات جامعه امروز که جهان شمول هم است، قصه اش را جذاب و پرکشش ارائه می کند.  مجیدی با این فیلم، بازگشت باشکوهی به دوران اوجش دارد و نشان داد همچنان در عرصه جهانی می توانیم روی فیلمسازی او حسابی ویژه باز کنیم.

خرمالوی نقره ای

جایزه متوسط ترین چهره روزهای نهم و دهم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با مهر و احترام اهدا می شود به استاد مسعود کیمیایی برای کارگردانی فیلم خون شد؛ کیمیایی اگرچه چند قدم از فیلم های سال های اخیرش جلوتر است و فیلم سرراست و گرمی ساخته، اما همچنان فیلمش عاری از برخی ضعف های گل درشت نیست و با فیلمی درخشان فاصله زیادی دارد. اما ما که با فیلم های ماندگار و تاثیرگذار کیمیایی زندگی کرده ایم، از رو نمی رویم و امیدوارانه همچنان منتظر فیلم کامل و یکدست و جذابی از استاد در سال های آینده هستیم. 

تمشک برنزی

​​​​​​​جایزه ضعیف ترین چهره روزهای نهم و دهم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه هم با عشق و مهر و احترام تقدیم می شود به علی درخشنده برای کارگردانی فیلم دشمنان. توقع ما از فیلمی که مجید برزگر تهیه کننده آن است و بازیگری چون رویا افشار نقش اصلی آن را بازی می کند، خیلی بیشتر از این حرف ها بود، بنابراین با اعلام این سرخوردگی و این شوخی میوه ای و سینمایی، با شوق منتظر فیلم های خوب درخشنده در ادامه مسیرش در سینما می مانیم.