آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۹۸
زندگی
۱۳

10 نکته برای ساخت گلدان نخی کوکه داما

 این روش با وجود این که یک روش قدیمی است، اما به تازگی در دکوراسیون مورد توجه قرار گرفته و به روشی نو در دکوراسیون های مدرن و فانتزی تبدیل شده است. ساخت و نگهداری اش هم آنقدر سخت نیست که از پسش بر نیایید. فقط کمی حوصله می خواهد و سلیقه و خلاقیت.

در ابتدا بهتر است از کوکه داماهای کوچک شروع کنید.

برای شروع از گیاهان گل دار و حساس به شرایط محیط استفاده نکنید.

گیاه موردنظرتان باید ریشه دار باشد، اما حجم ریشه هایش نباید آنقدر زیاد باشد که به خاطر تنگی جا از بین برود. و البته سرعت رشدش هم بالا نباشد.

گیاهانی که به آب زیادی نیاز ندارند نیز برای این روش مناسبند.

اگر می خواهید بعد از ساخت کوکه داما را آویزان کنید، تکه نخ جداگانه ای در نظر بگیرید و دست کم دو دور به دور آن بپیچید و گره بزنید. اگر از کاموا و کنف به دور کوکه دامای خود پیچیده اید، کافی است نخ را به آن گره بزنید.

بلندی نخ بستگی به جایی دارد که می خواهید کوکه داما را از آن جا آویزان کنید. همچنین می توانید قلاب محکمی هم به آن وصل کنید تا برای آب دادن به راحتی آن را از قلاب جدا کنید و بعد دوباره سر جایش قرار دهید.

درصورت تمایل می توانید پایه های آویز تزئینی را برای آن بخرید یا به روشی خلاقانه باریش بسازید.

مثل یک آرایشگر ماهر هر چند وقت یکبار از دور گلدان را تماشا کنید و قسمت های اضافی خزه را که از بین نخ ها بیرون زده، با قیچی کوتاه کنید.

با نگهداری و مراقبت مناسب ازگلدان نخی، می توان آن را در هر نقطه از خانه قرار داد. بیشتر گیاهان خانگی از رطوبت و نور آفتاب غیرمستقیم لذت می برند. باغچه نخی خود را در جایی قرار دهید که بهترین شرایط برای نیازهای گیاهانتان فراهم باشد.

 از محاسن کوکه داما: داشتن باغچه ای است که در کف دست جا می شود و مناسب خانه های کوچک امروزی است. رسیدگی به آن زمان زیادی نمی خواهد. خزه در حکم گلدان گیاه است. گلدانی که علاوه بر این که شکستنی نیست تامین کننده غذای گیاه هم هست.