آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۹۸
حوادث
۱۹

برف در گیلان 3 قربانی گرفت

بارش شدید برف و سقوط بهمن در گیلان منجر   به مرگ سه نفرو مدفون شدن سه خانه شد.

 به گزارش جام جم، بارش برف از روز دوشنبه بیست و یکم بهمن امسال  در استان گیلان آغاز و منجر به انسداد راه های مواصلاتی تعدادی از شهرها و روستاها شده است. ارتفاع برف در رشته رود به حدود دو متر رسیده است.

محمدصالح ضیایی، فرماندار رودبار درباره حوادث برف در این شهر گفت : سه شنبه همزمان با سقوط بهمن در روستای رشته رود بالای بخش مرکزی رودبار سه واحد مسکونی زیر بهمن دفن شد و یک نفر در این حادثه جان باخت و از سرنوشت دیگر ساکنان اطلاعاتی در دست نیست. سه دستگاه بولدوزر و یک دستگاه لودر در این منطقه برای امدادرسانی در محل حاضر شدند. ترافیک شدید منطقه و ارتفاع حدود دو متری برف، امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است.

 وی   افزود : همچنین شهرداری ومساجد شهرستان رودبار آمادگی لازم را برای اسکان اضطراری مسافران دارد. راه های مواصلاتی بخش ها مسدود است، اما تلاش ها برای بازگشایی راه ها ادامه دارد.

حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر  هم به جامعه جم گفت: پس از گزارش حادثه سقوط بهمن، امدادگران هلال احمر  همراه تجهیزات راهی محل حادثه شدند. یک نفر بر اثر سقوط بهمن در روستا فوت کرده بود . به گفته اهالی یک نفر دیگر هم زیر توده برف گرفتار شده بود. تیم های امدادی با اطلاعاتی که اهالی داده بودند، جست وجو برای یافتن فرد ناپدید شده را آغاز کردند.

این در حالی است که همزمان با این بارش برف در استان گیلان ،پسر 18 ساله ای  هنگام تردد در محدوده میدان نیروی دریایی  رشت بر اثر سقوط حجم زیاد برف از سقف ساختمان روی سرش، ایست قلبی کرد و فوت شد.  همچنین در حادثه دیگری ، مرد 40 ساله  ای  هنگام برف روبی از یک  ساختمان 3 طبقه در محله منظریه رشت  به خیابان سقوط کرد و جان باخت.