آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۷۸
صفحه آخر
۲۰
خبر روز

فرهادی دوباره در ایران فیلم می سازد

خبرساخت فیلم تازه اصغر فرهادی در ایران را نشریه سینمایی ددلاین منتشر کرد و طبق خبر این نشریه ما می دانیم که پروژه جدید فرهادی فارسی زبان خواهد بود، در شهر شیراز جلوی دوربین می رود و فیلمبرداری آن از تابستان سال آینده آغاز می شود. براساس اعلام ددلاین این فیلم باز هم در فضای تعلیقی آثار فرهادی ساخته می شود و بازیگران سرشناس ایرانی که پیش از این با فرهادی همکاری نداشته اند دراین فیلم نقش آفرینی خواهند کرد.

این فیلم جدید با عنوان «قهرمان» طی دو ماه آینده وارد مرحله پیش تولید می شود و کمپانی فرانسوی ممنتو پخش بین المللی ساخته جدید فرهادی را نیز برعهده خواهد داشت. الکساندر مالگی، که با کمپانی ممنتو تهیه کننده سه فیلم اخیر فرهادی را برعهده داشته دراین فیلم جدید نیز به همراه فرهادی تهیه کننده خواهد بود.

رونمایی ازاین پروژه سینمایی جدید، هفته آینده در جشنواره برلین برگزار می شود و قرار است نسخه انگلیسی فیلمنامه آن در جشنواره برلین در اختیار خریداران بین المللی قرار بگیرد. البته که همچنان جزئیات فیلمنامه آن به بیرون درز پیدا نکرده است اما آنگونه که الکساندر مورو، نایب رئیس فروش و بازاریابی کمپانی ممنتو، درباره این پروژه گفته است: «مفتخریم که یک پروژه جدید سینمایی از سینماگر مولف بزرگ اصغر فرهادی ارائه دهیم. او کارگردانی ثابت قدم و استاد تعلیق است که مخاطبان را به سینما می کشاند. فیلمنامه «قهرمان» مشخصا فوق العاده است و به بسیاری از مسائل روز و معاصر جوامع مدرن می پردازد.»

به گزارش ایسنا، گفته می شود فرهادی که برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه شده در فیلم جدیدش نیز از فیلمنامه ای به همان اندازه تاثیرگذار و فوق العاده بهره خواهد برد وبا توجه به موفقیت تاریخی فیلم کره ای «انگل» در جوایز اسکار، تقاضا برای ساخته هایی این چنین در بازار جشنواره برلین بیشتر خواهد بود.