آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۴
جامعه
۱۰

افزایش 40 درصدی تماس مردمی برای انتقال کارتن خواب ها به گرمخانه های تهران

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران از افزایش 40 درصدی تماس مردمی برای انتقال کارتن خواب ها به گرمخانه خبر داد.

سید مالک حسینی ، درباره وضعیت گرمخانه های شهر تهران در چند روز اخیر، به تسنیم گفت: علی رغم اینکه از چند روز گذشته تهران دمای هوای منفی 5 درجه را هم تجربه کرد خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم چرا که تمهیدات لازم اندیشیده شده بود.

حسینی افزود: شب 22 بهمن از نظر جذب مددجو رکورد تمام سال های اخیر را زدیم و توانستیم 421 نفر را به گرمخانه ها انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گرمخانه ها بدون درنظر گرفتن گرمخانه های سیار، حدود دو هزار نفر را پوشش می دهند، بیان داشت: 21 گرمخانه در تهران وجود دارد که چهار مورد از آنها متعلق به زنان است؛ در حال حاضر در 20 گرمخانه پذیرش داریم و یکی از آنها گرمخانه اضطراری در منطقه 2 است که خوشبختانه تاکنون نیاز به استفاده از آن نبوده اما تجهیز شده و آماده پذیرش است.

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران ادامه داد: 75 الی 80 درصد ظرفیت گرمخانه آقایان تاکنون مورد استفاده قرار گرفته ولی برای خانم ها ظرفیت خالی بیشتری داریم چرا که تنها 60 درصد ظرفیت گرمخانه بانوان پر شده است. عمده پذیرش ها نیز در گرمخانه خاوران است که جزو گرمخانه های فرامنطقه ای محسوب می شود.

حسینی با اشاره به اینکه تقریبا 70 درصد مراجعه کنندگان گرمخانه ها ثابت هستند، گفت: سیستم نظارتمان را توسعه داده ایم و جدا از 40 واحد گشتی که به طور شبانه روزی در سطح شهر فعال هستند، امسال از ظرفیت شهرداران نواحی، شهرداران شب و مجموعه هایی که به صورت شبانه در شهرداری فعالیت دارند بهره مند شدیم این افراد با همکاران گشت ما در تماس هستند و مددجویانی که در سطح شهر مشاهده کنند را به گشت هایمان گزارش می دهند.

وی اظهارداشت: از همکاری شهروندان تشکر ویژه ای داریم چرا که میزان توجه و گزارشات آنها برای معرفی مددجوها بسیار امیدوار کننده بود به طوری که در روزهای سرد میزان تماس هایشان 40 درصد افزایش داشت.

گفتنی است، مردم می توانند در صورت مشاهده افراد کارتن خواب برای انتقال این افراد به گرمخانه ها از طریق شماره 137 با شهرداری تماس بگیرند.