آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۴
جامعه
۱۰

جمع آوری 1000 کلاس درس خشتی و گلی از مهر 97 تاکنون

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری مدارس خشتی و گلی هزینه شده است.

مهراله رخشانی مهر در گفت و گو با ایرنا درباره مدارس خشتی و گلی اظهار داشت: از مهرماه سال 97 که اعلام شد مدارس خشتی و گلی جمع آوری می شود، تاکنون هزار و 6 کلاس درس خشتی و گلی جمع آوری شده است.

رخشانی مهر افزود: میانگین اعتباری که برای جمع آوری و جایگزینی هر کلاس درس خشتی و گلی هزینه شده، 200 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه برخی از این مدارس خشتی و گلی به آموزش و پرورش تعلق ندارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از مناطق کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان فاقد مدرسه هستند، اشخاص منازل را به محل تحصیل دانش آموزان تبدیل کرده اند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس ادامه داد: آموزش و پرورش نمی تواند منازل شخصی اشخاص را تخریب کند، اما دانش آموزان در حال تحصیل در منازل خشتی و گلی به مدارس نوساز آموزش و پرورش منتقل می شوند و دیگر در سازه خشتی و گلی تحصیل نمی کنند.

رخشانی مهر با بیان اینکه جشن پایان مدارس خشتی و گلی در اسفندماه با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار می شود، گفت: قرار بود جشن پایان مدارس خشتی و گلی 24 بهمن ماه به اتفاق وزیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار شود، اما این مراسم با توجه به ایام دهه فجر با تاخیر در اسفندماه صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در جشن پایان مدارس خشت و گلی اعلام می کنیم که در هیچ یک از نقاط کشور مدرسه خشتی و گلی وجود ندارد، اما باید در کنار این موضوع به یاد داشته باشیم که مدارسی با سقف چوبی، مدارس سنگی و کلوخی در مناطق دیگر کشور وجود دارند که نیازمند نوسازی هستند.