آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۴۸۲۸
بورس
۱۰

دنیای اقتصاد برگزار می کند : سمینار یک روزه «صفر تا صد استانداردهای جدید حسابداری»

دنیای اقتصاد : سمینار یک روزه «صفر تا صد استانداردهای جدید حسابداری» با هدف تبیین تغییرات استانداردهای حسابداری ایران در تاریخ 30 بهمن ماه در «دنیای اقتصاد» برگزار می شود. سازمان حسابرسی در راستای هماهنگی هرچه بیشتر با استانداردهای بین المللی اقدام به تغییر و به روزرسانی استانداردهای موجود یا تصویب استانداردهای جدید کرده است. به گفته کارشناسان، «نکته قابل تامل این است که حجم این تغییرات به ناگاه بسیار زیاد بوده و همراه شدن حسابداران و حسابرسان با این تغییرات گاهی سخت و دشوار خواهد بود.»

حسابداران و چالش تغییرات استانداردهای حسابداری

 یکی از چالش های مهم پیش روی حرفه حسابداری، تا پایان سال 98 و سال آینده، تغییرات استانداردهای حسابداری است. بر اساس الزام سازمان حسابرسی، استانداردهای حسابداری ایران دستخوش تغییراتی شده و تمامی شرکت ها از ابتدای سال 1399 ملزم به اعمال این تغییرات هستند.  اتوجه به این تغییرات، چالش اساسی پیش روی حسابداران و حسابرسان، آگاهی کامل از این تغییرات و همراه شدن با استانداردهای جدید است که در این خصوص، آموزش، نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

استانداردهای لازم الاجرای حسابداری در سال 98 و 99

بنابر گزارش مدیریت آموزش گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد»، با توجه به این موضوع «سمینار استانداردهای جدید حسابداری ایران» با محوریت پیاده سازی مطلوب استانداردهای جدید، عصر چهارشنبه30 بهمن ماه 1398به مدت 6 ساعت در سالن همایش فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی با همکاری مشترک روزنامه «دنیای اقتصاد» و جامعه حسابداران رسمی ایران (ماحر) برگزار می شود.

در این سمینار اساتید و کارشناسان حرفه ای جامعه حسابداران به موضوعاتی همچون بررسی تغییرات صورت های مالی و صورت های مالی نمونه، بررسی ابزارهای مالی و الزامات افشاهای موجود، بررسی نحوه ارائه صورت وضعیت مالی با 3 ستون، بررسی نحوه تهیه صورت جریان های نقدی با توجه به تغییرات جدید خواهند پرداخت.

علاقه مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می توانند با بخش آموزش روزنامه «دنیای اقتصاد» با شماره تلفن های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مرکز آموزش به آدرس  www.den.ir مراجعه کنند.