آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۶
اقتصادی
۴

وزیر راه و شهرسازی: خودروهای بدون زنجیر چرخ عامل انسداد جاده های گیلان بودند

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اسلامی گفت: بسیاری از خودروها و حتی کامیون ها و اتوبوس های درگیر برف، بدون زنجیر چرخ بودند و باعث مسدود شدن جاده های استان گیلان می شدند.

محمد اسلامی در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در استان گیلان تمامی نیروهای راهداری مستقر هستند، افزود: پاکسازی راه های اصلی و شریانی توسط نیروهای راهداری در استان گیلان در حال انجام است و حدود 90 درصد از مسیرهای روستایی و فرعی به صورت کامل پاکسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقی که طی چند روز پیش در استان گیلان رخ داده است یک اتفاق نادر بود، تاکید کرد: سه عامل از جمله کاهش دما و طوفانی که موجب بوران شد و ازدحام بیش از حد خودروهای بدون زنجیر چرخ و تجهیزات، زمینه ساز وقوع اتفاقات مذکور در استان گیلان شد. وزیر راه و شهرسازی اسلامی با بیان اینکه هیچ گزارشی مبنی بر ریزش ساختمان ناشی از بارش سنگین برف در استان گیلان به ما اعلام نشده است، افزود: تنها یک مورد گاز گرفتگی یا سقوط از پشت بام اطلاع داده شده است که هیچ کدام از آنها به بارش برف یا اتفاقات این چند روز اخیر ارتباط نداشته است.

اسلامی با اشاره به اینکه مشکل اساسی در مواقع بارش سنگین برف و باران، بی توجهی مسافران به اطلاعیه ها و هشدارها و اخطارهای هواشناسی است، افزود: ما از مردم تقاضای جدی داریم که اگر ضرورت ندارد در چنین مواقعی به استان های درگیر برف سفر نکنند. وی تصریح کرد: در صورت انجام سفرهای ضروری خودروها و وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند. در بسیاری از عکس هایی که در فضای مجازی منتشر شده بسیاری از خودروهای درگیر برف، بدون زنجیر چرخ بودند و حتی کامیون ها و اتوبوس ها بدون هیچ امکاناتی وارد جاده شده و به صورت مورب باعث مسدود شدن جاده ها و ایجاد ترافیک های چند کیلومتری در بزرگراه و آزادراه شده بودند.