آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۶
اخبار کشور
۹

مرکز نیکوکاری شهید مدافع حرم«سعید علیزاده» در دامغان افتتاح شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دامغان گفت: نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی دانش آموزی شهرستان، به نام شهید «سعید علیزاده» در این شهر افتتاح شد.

حمیدرضا کشاورزیان روز شنبه در حاشیه افتتاح این مرکز که با حضور مسئولان سپاه و کمیته امداد و آموزش و پرورش و دیگر مدیران استان سمنان و شهرستان دامغان برگزار شد افزود: مرکز نیکوکاری تخصصی، فرهنگی و آموزشی شهید علیزاده به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند شهرستان و رفع محرومیت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات هدایت تحصیلی، مشاوره، برپایی اردو، اهدای سبد تحصیلی و آموزش های رایگان به دانش آموزان از جمله خدمات این مرکز است.

کشاورزیان با اشاره به اینکه در این مرکز، بیش از 20 نیروی متخصص فعالیت دارند که تعداد 10 معلم بازنشسته نیز در زمینه تحصیلی، دانش آموزان را راهنمایی می کنند، تصریح کرد: این مرکز با همکاری سپاه پاسداران و آموزش و پرورش شهرستان فعالیت دارد و تاکنون 450 دانش آموز شهری و روستایی برای ارائه خدمت شناسایی شده اند.

رئیس کمیته امداد دامغان گفت: این مرکز بنا به وصیت نامه شهید علیزاده مبنی بر کمک به نیازمندان و کودکان، ایجاد شد که مدیریت مرکز نیز برعهده مادر شهید است. شهید سعید علیزاده از پاسداران تیپ قائم آل محمد(عج) استان سمنان بود که در سن 26 سالگی در عملیات آزادسازی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا در تاریخ 12 بهمن 94 به درجه شهادت نائل آمد.

پیکر پاک این شهید والامقام در گلزار شهدای دامغان قرار دارد.