آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۶
اخبار کشور
۹

235 هزار شغل در کشور به دلیل قاچاق پوشاک از دست رفته است

مشاور رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، 235 هزار فرصت شغلی در کشور به واسطه قاچاق پوشاک از دست رفته است که این امر ضرورت مبارزه جدی با ورود کالای قاچاق را نشان می دهد.

«محمد قدیمی» روز شنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک با بیان اینکه 98 درصد پوشاک خارجی موجود در کشور به صورت قاچاق وارد شده، اظهار داشت: تعداد واحدهای فعال صنف پوشاک کشور در فاصله سال های 94 تا 96، از 20 هزار  به 15 هزار واحد صنفی کاهش یافته است. مشاور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در مبارزه سیستمی و کالامحور با قاچاق ادامه داد: مبارزه جدی با قاچاق پوشاک در سطح عرضه به دلیل سهولت و حمل آسان، نسبت بالای حاشیه سود به وزن، ریسک پایین عرضه کالای قاچاق امری ضروری است که در دستور کار جدی قرار دارد.

قدیمی اظهار داشت: از شهریورماه سال 96، واردکنندگان پوشاک کشور الزام به دریافت گواهی فعالیت نمایندگی از شرکت های خارجی هستند و منوط شدن ثبت سفارش و ترخیص از گمرک پوشاک وارداتی به اخذ و نصب شناسه کالا است و از بهار امسال طرح مقابله با پوشاک قاچاق در کشور اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش کشفیات پوشاک قاچاق نیست بلکه هدف، تغییر رفتار عرضه کنندگان برندهای خارجی و داخلی است.