آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۶
جامعه
۱۰

اولین جلسه دادگاه «طلای شادی» برگزار شد

اولین جلسه رسیدگی به پرونده «طلای شادی» در شعبه 1063 دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی نیل فروشان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این پرونده با بیش از چهار هزار شاکی از پرونده های مهم دستگاه قضایی است و چهار متهم دارد. متهمان این پرونده بیش از دو دهه در شرق تهران اقدام به اخذ پول از شهروندان کرده اند.

فرمانده انتظامی پایتخت مهرماه سال گذشته در رابطه با جزئیات دستگیری باند طلافروشی شادی که اقدام به کلاهبرداری از بیش از چهار هزار نفر کرده بود، گفت: طلافروشی به نام شادی از حدود 19 سال پیش در شرق تهران فعال بود. این طلافروشی طلای شهروندان را از آنها گرفته و سودشان را به شهروندان پرداخت می کرد که در همین راستا نیز تا همین چندماه تا 30 درصد نیز به برخی مالباختگان سود پرداخت کرده بود.

به گفته سردار حسین رحیمی، بعد از سال ها این طلافروشی دچار مشکل شده و دیگر توان پرداخت سود سرمایه گذارانش را نداشت. به همین دلیل این فرد با میلیاردها تومان سرمایه قصد فرار داشت اما با پیگیری ماموران در شیراز دستگیر شد.

همچنین سخنگوی قوه قضائیه اردیبهشت سال جاری در رابطه با آخرین وضعیت این پرونده گفت: در پرونده طلای شادی اموالی که از متهمین شناسایی شده کفاف بدهی آنها را نمی کند.