آرشیو یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

پس از مردم بغداد مردم قدرشناس «آمرلی» عراق هم برای سردار دل ها مراسم اربعین گرفتند

مراسم چهلم شهدای مقاومت، حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و یارانشان، در «آمرلی» عراق و توسط مردم قدرشناس این شهر برگزار شد. مردم این شهر که زمانی تحت محاصره داعش بودند، زندگی خود را مدیون این شهدا می دانند.

خرداد سال 1393 بود که گروه تروریستی داعش به شهر «آمرلی» عراق حمله کرد. اهالی این شهر 18 هزار نفری که از شیعیان ترکمن عراق هستند، بیش از 80 روز در محاصره سخت مقاومت کردند، در حالی که مجامع بین المللی در سکوت و انفعال کامل بودند. اما آن که شیعیان آمرلی را، که به استالینگراد عراق مشهور است، حمایت کرد، سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» و یارانش بود که به عنوان یکی از ارکان اصلی آزادسازی آمرلی از دست تروریست های تکفیری شناخته می شود.

به گزارش فارس، شهر آمرلی در استان «صلاح الدین» عراق، روز جمعه شاهد مراسم باشکوه بزرگداشت اربعین فرماندهان شهید و همرزمانشان بود. مراسمی که پس از مراسم چهلمی برگزار شد که مردم بغداد در بزرگداشت این شهیدان برپا کردند؛ شهیدانی که 13 دی ماه 1398 در فرودگاه بغداد توسط ارتش تروریستی آمریکا ناجوانمردانه ترور شدند. نحوه ورود سردار سلیمانی به این شهر محاصره شده و شکستن حصر نیز، داستان خود را دارد!