آرشیو یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

ضرب شست اطلاعاتی انقلابیون یمن به عربستان و امارات

وزارت کشور صنعا از بازداشت دو هسته تروریستی خبر داده که به دست سازمان اطلاعات سعودی و امارات مدیریت می شدند و کار آنها جاسوسی برای ضربه به پدافند هوایی و قدرت موشکی یمن، دستیابی به اطلاعات حساس و راه اندازی جنگ داخلی بوده است.

«عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از کشف دو هسته تروریستی خبر داده که به گفته او، به دستور سازمان اطلاعات سعودی و اماراتی اقدامات تخریبی انجام می داده اند. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی درباره این عملیات بزرگ امنیتی گفت: «هسته اول که به دست سازمان اطلاعات سعودی اداره می شد تحت نظارت دو افسر به نام های فهد بن زید المطیری و فلاح بن محمد الشهرانی و دیگران بوده است و عناصر اصلی آن نیز از شهر شروره عربستان بوده اند.» سخنگوی وزارت کشور یمن در ادامه از بازداشت تعدادی از افراد وابسته به این هسته تروریستی خبر داد که در میان آنها شخصیت های سیاسی سابق نیز وجود دارند؛ کسانی که تحت تعقیب بوده اند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد، رهبر این هسته «محمد عبدالله القوسی» وزیر کشور سابق و وظیفه وی آموزش به نیروها بوده است. دو بالگرد سعودی افراد این هسته تروریستی را از منطقه شروره سعودی (به یمن) منتقل کرده اند. القوسی عملیات جاسوسی برای هدف گرفتن پدافند هوایی و قدرت موشکی را مدیریت می کرده است. وی همچنین گزارش هایی از نقاط تفتیش، داخل شهرها، اردوگاه ها و زیرساخت هایی تهیه کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت کشور یمن، هسته تروریستی دیگر که زیر نظر اطلاعات امارات بوده توسط خائن فراری «عماد محمد عبدالله صالح» معاون پیشین دستگاه امنیت ملی اداره می شده و وی در جذب اعضای اصلی این هسته توسط یک فراری دیگر به نام «محمد عصام المالکی» دست داشته، فردی که او نیز در همین دستگاه کار می کرده است.

محمد عبدالله القوسی گفته، افراد این هسته برای دستیابی به اطلاعات حساس در زمینه های امنیتی، سیاسی، نظامی و اقتصادی تلاش می کرده اند. آنها در راستای به راه انداختن یک جنگ داخلی موازی با میدان های نبرد کار می کرده اند:«هسته المالکی دنبال عضوگیری خائنان به نفع کشورهای ائتلاف در سازمان ها، وزارتخانه ها و مکان های دولتی بوده اند تا اطلاعات ویژه را استخراج و برای ائتلاف جاسوسی کنند. آنها همچنین در زمینه جذب عناصری خاص برای انجام ترور و کاشتن بمب برای بر هم زدن امنیت تلاش می کرده اند.»