آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۶۰۱
حوادث
۱۹

کودک زباله گرد را سگ های ولگرد خوردند

پسر هشت ساله هنگام جمع کردن ضایعات در حوالی میبد، مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفت و جان باخت. جسد او پس از 12 ساعت جست وجو پیدا شد.

به گزارش خبرنگار جام جم، ساعت 19 جمعه پسر 11 ساله ای خود را به ماموران پلیس میبد رساند و از ناپدید شدن برادر هشت ساله اش خبر داد.

 این پسربچه به ماموران گفت: ما اهل یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان هستیم و چندی قبل خانوادگی به میبد آمدیم. من و برادرم هر روز ضایعات جمع کرده و با این کار هزینه زندگی مان تامین می شد. روز جمعه با برادرم به منطقه سعیدآباد رفتیم. در آنجا نخاله های میبد تخلیه می شود و می توانستیم ضایعات زیادی جمع کنیم. وقتی به خودمان آمدیم، هوا تاریک شده بود و صدای سگ های ولگرد ما را به وحشت انداخت. از ترس به سمت جاده شروع به دویدن کردیم. وقتی به کنار جاده رسیدم، خبری از برادرم نبود. اطراف را جست وجو کردم اما نتوانستم او را پیدا کنم به همین خاطر به خانه آمدم و وقتی خانواده ام متوجه ماجرا شدند تصمیم گرفتند  شکایت کنند.

پس از این شکایت، ماموران موضوع را به تیم های عملیاتی اطلاع دادند و جست وجوی گسترده ای در منطقه آغاز شد. وسعت محل ناپدید شدن پسربچه و تاریکی هوا، عملیات جست وجو را با مشکل رو به رو کرده بود.

تیم های هلال احمر، پلیس، بسیج، آتش نشانی و اورژانس در این عملیات جست وجو حضور داشتند تا این که بعد از 12ساعت تلاش پیکر بی جان پسر هشت ساله در گود زباله پیدا شد.

بررسی ها نشان داد، این پسربچه مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفته و بخشی از بدنش را سگ ها خورده بودند.

پس از کشف جسد، با دستور قضایی پیکر پسربچه برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

محل حادثه در نزدیکی یکی از کشتارگاه های میبد در کمربند شرقی شهرستان میبد واقع شده است. معمولا مردم لاشه احشام خود را در این منطقه رها می کنند و همین موضوع موجب تجمع سگ های ولگرد می شود.

سال گذشته نیز پسربچه دیگری به نام نسیم در نزدیکی یکی از مرغداری های میبد توسط سگ های ولگرد جان خود را از دست داد.