آرشیو پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۳۶۴۱
جهان
۷

رویداد

کلاهک هسته ای ترامپ در زیردریایی تنسی

وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که کلاهک هسته ای جدیدی که در دولت دونالد ترامپ طراحی و تولید شده، در یک زیردریایی هسته ای آمریکا به کار گرفته شده است. این کلاهک هسته ای که W76-2 نام دارد، یک کلاهک هسته ای با قدرت انفجاری کم است و به نوشته سایت اخبار دفاعی طوری طراحی شده که از بمب اتمی که بر هیروشیما انداخته شد، ضعیف تر باشد.

آمادگی طرفین درگیر در لیبی برای آتش بس

با میانجیگری سازمان ملل متحد، طرفین درگیر در جنگ داخلی در لیبی روی کلیات ناظر بر آتش بس به توافق رسیده اند. این در حالی است که شرایط هر یک از طرفین برای پذیرش و اجرائی کردن این آتش بس موضوع بحث و گفت وگوی بین نمایندگان آنهاست.

مخالفت اروپا با معامله قرن

جوزپ بوررل، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا معتقد است که طرح دونالد ترامپ با توافق های بین المللی در زمینه مناقشه میان فلسطینیان و اسرائیل هم خوانی ندارد. او تصریح کرد که اتحادیه از راه حل دو کشور در مرزهای سال 1967 و «تقسیم عادلانه» سرزمین میان دو طرف حمایت می کند.

درگیری معترضان عراقی با گروه حامیان صدر

تظاهرکنندگان ضدحکومتی در عراق یک روز پس از کشته شدن یکی از تظاهرکنندگان در درگیری ها، با افراد حامی مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعه، درگیر شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، طی این روز در شهر دیوانیه در جنوب عراق، اختلافات دو گروه به درگیری فیزیکی انجامید و پلیس برای جداکردن دو گروه مداخله کرد، اما معترضان جوان شعارهایی علیه مقتدی صدر و مقامات عراقی سر دادند.