آرشیو دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۸۱
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

پیشنهاد دیدار احزاب با رهبر معظم انقلاب

 خبر اول اینکه، دبیرکل یک حزب سیاسی اصولگرا گفت: اگر قرار است حزب تاثیرگذار باشد، نیاز است که به احزاب توجه شود، در همین راستا از مقام معظم رهبری تقاضا داریم تا همان طور که با مداحان، دانشجویان، کارگران، فرهنگیان و سایر اقشار مردم دیدار دارند، دیداری هم با احزاب داشته باشند. به گزارش ایلنا، ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین دیروز در نشست خبری جبهه تحولگرایان ایران اسلامی، افزود: برای مثال هفتم تیرماه که سالروز شهادت شهید بهشتی عزیز و یاران ایشان در حزب جمهوری اسلامی است، می تواند مناسبت خوبی برای برگزاری هفته احزاب باشد و در این زمان رهبری دیداری هم با احزاب داشته باشند و احزاب بتوانند با ایشان دیدار و گفت وگو کنند.

عمان: امکان گفت وگو بین ایران و امریکا وجود دارد

 خبر دیگر اینکه،وزیر خارجه عمان بر مواضع کشورش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در حاشیه کنفرانس مونیخ گفت: ایران کشوری بزرگ در منطقه است و اینکه این کشور را به چالش بکشیم، کمکی به حل مشکلات منطقه نخواهد کرد.

عمان به ارتباط با واشنگتن و تهران ادامه می دهد چراکه ما فکر می کنیم امکان گفت وگو بین دو طرف وجود دارد و در شرایط فعلی امکان درگیری نظامی بسیار کم است. وی همچنین افزود: ما باید همواره برای ایجاد صلح در منطقه تلاش کنیم. ما نگران اشتباه های احتمالی توسط کشتی های جنگی در تنگه هرمز هستیم، چراکه چنین اشتباه هایی ممکن است مشکل بزرگی ایجاد کند.

‍ بازداشت موقت یکی از کارگران نیشکر هفت تپه

 دست آخر اینکه، خبرگزاری ایلنا از بازداشت موقت یکی از کارگران نیشکر هفت تپه در اهواز خبر داد. این خبرگزاری به نقل از منابع خود در این واحد صنعتی نوشته: محمدرضا دبیریان روز شنبه بازداشت شده است؛ برای او وثیقه تعیین شده اما قاضی پرونده با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه موافقت نکرده است و مشخص نیست تا چه زمانی قرار است در بازداشت بماند. از دلیل این بازداشت هنوز اطلاعی در دست نیست اما از قرار معلوم، بازداشت دبیریان با تجمعات گذشته کارگران نیشکر هفت تپه بی ارتباط نیست.