آرشیو سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۸
جامعه
۱۰

400 تن کالای قاچاق و تاریخ گذشته امحا شد

400 تن مواد غذایی و کالای سلامت محور فاقد مجوز و تاریخ مصرف گذشته به ارزش 19 میلیارد ریال منهدم و امحا شد.

به گزارش ایرنا، مراسم انهدام و امحای مواد خوراکی، آرایشی و دخانی فاقد مجوز که به صورت قاچاق وارد کشور شده بودند، صبح دیروز با حضور نمایندگان دادستانی، قضات و نهادهای ذی ربط در سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی برگزار شد.

مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این کالاها بر اساس مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پس از صدور احکام قضایی منهدم شده اند.

برومند میرزایی پور افزود: کالاهایی که عملیات امحای آنها امروز انجام شد، شامل انواع مواد خوراکی، مواد آرایشی و بهداشتی و مواد دخانی هستند که برای انسان غیر قابل مصرف و مضر تشخیص داده شده اند.

میرزایی پور ادامه داد: این کالاها بین سال های 95 تا 98 به صورت قاچاق وارد کشور شده اند که در استان تهران کشف و ضبط شدند.

وی همچنین از احتمال استفاده از این مواد در عملیات بیوتروریستی توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: قسمتی از این کالاها امکان دارد که توسط دشمنان آلوده شده باشند.

به گفته مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران، مواد دخانی از جمله کالاهایی هستند که امکان دارد در عملیات بیوتروریستی دشمنان مورد استفاده قرار گیرند.

میرزایی پور درباره کالاهای سرمایه ای قاچاق اظهارداشت: آن دسته از کالاهایی که به تولید داخل ضربه بزند به خارج از کشور صادر می شود، اما کالاهایی که امکان داشته باشد را در اختیار نهادهای آموزشی و نهادهای ذی ربط و موسسات فنی حرفه ای قرار می دهیم.

وی درباره صادرات خودروهای قاچاق گفت: این خودروها را نمی توان صادر کرد زیرا اسناد مربوط به واردات و منشا تولید آنها مشخص نیست به همین دلیل آنها همچنان بلاتکلیف هستند.