آرشیو سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۸
جامعه
۱۰

پرسه در فضای مجازی

با پرسه ای در فضای مجازی با موضوعات مختلفی روبه رو می شویم که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

 سقوط رشد اقتصادی کشور در سال 98

 زینب حسنی با انتشار این اینفوگرافی نوشت: «به همت دولت تدبیر و امید و کمک های بی دریغ کلید آقای روحانی، براساس گزارش مرکز آمار امسال پایین ترین رشد اقتصادی ایران از سال 1365 تاکنون رو داشتیم که به منفی 6/7 درصد رسیده! خداقوت تدبیر. سلام کدخدا.»

 انتخابات آمریکا یا نمایش دموکراسی؟

 عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم با انتشار این تصویر نوشت: «در حالی که 60درصد آمریکایی ها به انتخابات در کشورشان بی اعتماد هستند، مقامات رژیم متقلب و رو به افول آمریکا، با خیال سلطه و دخالت در امور دیگر ملت ها شب و روز می گذراند! وقتی جان کری نیز به حکومت 1 درصدی دلارکراسی در آمریکا اعتراف می کند، انتخابات در آمریکا یعنی نمایش دموکراسی!»

 مذهب عامل شکاف جنسیتی نیست

 امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات هم با انتشار این تصویر نوشت: «به مناسبت تولد حضرت زهرا(س) و روز زن نقشه شکاف جنسیتی در استفاده از اینترنت (میزان دسترسی زنان به اینترنت به نسبت مردان) در کشور را منتشر کردیم، این نکات قابل توجه است:

1- شکاف جنسیتی متوسط در ایران 10/5٪ و در کشورهای در حال توسعه 22/8 و آسیا و اقیانوسیه 24/4 است! وضعیت ایران بسیار بهتر از کشورهای هم رده است!

2- شکاف جنسیتی استفاده از اینترنت در استان های کشور دارای نسبت به میزان توسعه یافتگی اقتصادی یا سطح زیرساخت آن استان نیست! شاید اگر عوامل فرهنگی را موثرتر بدانیم اشتباه نباشد.

3- شکاف جنسیتی استفاده از اینترنت در استان ها و شهرهای مذهبی تر کشور کمتر است. این شاخص در قم 6/2٪ است و نزدیک به اروپا (5/3٪) است. مذهب گویا عامل مثبت در استفاده از اینترنت در میان زنان است و گمانه زنی های کسانی که مذهب را عامل شکاف جنسیتی می دانند، نادرست است.