آرشیو سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۶۰۳
زندگی: ایران
۱۶
گردشگری

تجربه فوق العاده زندگی در ایران

مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در تهران یکی از ده ها بازدیدکننده خارجی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران بود که می گوید: ایرانی ها بسیار مهمان نوازند و این اولین چیزی است که از گردشگران سوئیسی می شنوم که تحت تاثیر این ویژگی ایرانی ها قرار گرفته اند.  لایتنر درباره تاثیر تبلیغات منفی روی صنعت گردشگری ایران هم گفته زیاد از این اصطلاح خوشم نمی آید. گردشگری راه خوبی است که به خودتان نگاه کنید. مردم همیشه هم به آنچه می بینند اعتماد نمی کنند و گردشگری راهی است تا بروند و خودشان ببینند عکس هایی را که دیده اند و اخباری را که شنیده اند چک کنند و این مزیت گردشگری است.

 نظر سفیر سویس درباره صنایع دستی ایران هم این است: زیبا هستند، همیشه هنگام برگشت به خانه به عنوان سوغاتی یا هدیه از صنایع دستی خرید می کنم. زندگی در ایران تجربه فوق العاده ای است.

الخاندرو اورتگا، سفیر اکوادور هم یکی دیگر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه بود که معتقد است ایران کشور امنی است و اگر چهره واقعی ایران، امنیت موجود و مهمان نوازی و خون گرمی مردم به کشورهای مختلف دنیا به درستی معرفی و اطلاع رسانی شود، به طور حتم گردشگری ایران می تواند رونق بیشتری گیرد.

او می گوید سه سال است که به عنوان سفیر در ایران زندگی می کنم و این کشور و مردمانش را فوق العاده یافتم. 

اورتگا درباره میزان شناخت مردم کشور خودش از ایران هم می گوید از آنجا که ما بسیار به آمریکا نزدیک هستیم، مردم با توجه به خبرهایی که درباره سیاست های ایران می خوانند شناخت پیدا کرده اند، اما باید بدانند درحالی که ما در اکوادور با خشونت خیابانی درگیر هستیم، در ایران این گونه نیست و فکر می کنم ایران باید بیشتر روی جاذبه های گردشگری اش مانور بدهد و آنها را بیشتر معرفی کند؛ چراکه مردم جهان به رسانه های غربی دسترسی بیشتری دارند.